Symbolem bude praotec Čech

Nový koncept dostane jednotnou tvář, k propagaci chce kraj více využívat například e-maily a sociální sítě. Symbolem jednotné komunikace na propagačních materiálech se stane kreslená postava praotce Čecha. Novinářům to včera řekla hejtmanka kraje Jana Vaňhová.

Ústecký kraj si nechal provést analýzu současné situace. Kraj má sice dostatek atraktivních míst, problémem je ale například nedostatek ubytovacích kapacit. Podle hejtmanky nebyl turistický potenciál kraje dosud dostatečně objeven a vyčerpán. Kraj chce, aby nebyl vnímán jen jako oblast těžby uhlí a průmyslu. V současné hospodářské situaci kraj vidí příležitost přilákat domácí turisty, kteří nebudou chtít utrácet za dovolenou u moře. „Chceme neustále pracovat na změně image Ústeckého kraje a k tomu chceme více využít památky, jež jsou spojeny s legendami a počátky české státnosti,“ uvedla Vaňhová.

Propagační materiály mají upozornit na desítky pamětihodností, mezi nimi například na horu Říp, Stadice či Peruc, spojené s českými pověstmi.
Kraj chce posunout současný trend tak, aby návštěvníci jezdili nejen na jednodenní výlety za poznáním, ale aby zůstali i na delších pobytech. Zaměřit se chce na rodiny s dětmi.

U zahraničních návštěvníků nejsou hlavním problémem podle hejtmanky předsudky jako u domácích, ale nízké povědomí.
To chce kraj vylepšit například účastí na několika zahraničních veletrzích cestovního ruchu, chce spolupracovat i se zahraničními cestovními kancelářemi.

Kraj podpoří i podnikatele

Na účast na veletrzích a tisk propagačních materiálů na letošní a část příštího roku získal kraj zhruba deset milionů korun z evropských peněz.
Na projekt praotce Čecha šly necelé dva miliony korun. Kraj chce podporovat i podnikatele v cestovním ruchu, připravuje spuštění stránek s návodem jak v oblasti podnikat a kde sehnat peníze.

Do roku 2013 je v Regionálním operačním programu Severozápad podle radního Radka Vonky připraveno na zlepšení ubytovacích kapacit 43,5 milionu eur (1,13 miliardy korun).

Podle Vonky by mohly vzniknout propagační agentury podobné té, která funguje v Českém Švýcarsku i v oblasti Krušných hor, Českého středohoří a Poohří.

Kraj chce místní přestavitele v oblastech oslovit, v případě vzniku by agenturám přispíval i finančně.