„Zóna Triangle ještě nebyla oficiálně otevřena. Nyní už ale můžeme ukázat, že vše funguje tak, jak má – teče voda, jde plyn a elektřina,“ říká manažer zóny Jan Sixta s tím, že definitivní tečku za letištěm udělá v pátek přelet letadla.
Zóna Triangle spolykala téměř miliardu korun.„Ale devadesát procent těchto prostředků je schováno pod zemí v inženýrských sítích,“ upozorňuje Sixta. Oficiální otevření zóny je podle něj jakýmsi „výkřikem“ do světa, že je vše hotovo. Může to být také signál pro případné další investory, kteří by do zóny chtěli přijít. Mají jistotu, že tam na ně budou čekat připravené inženýrské sítě.
Dalšího velkého investora kraj sice ještě neoznámil, nicméně ve středu by se měl potvrdit příchod firmy HITACHI transport, která tu postaví halu a bude zajišťovat dopravu pro stávající investory. Do konce roku bude v zóně dokončen druhý okruh plynovodu. „Do čtrnácti dnů také zkolaudujeme silnice a cesty v zóně,“ říká Sixta.
Jeden z investorů, IPS ALPHA, již sice v nově postavených halách vyrábí, ale zatím jde pouze o zkušební provoz. HITACHI spouští zkušební výrobu do měsíce, čeká na povolení. Oficiální zahájení výroby se plánuje na 10. října. Toto datum se ale může ještě změnit.
Očekává se ale početná návštěva z Japonska. V zóně je zatím zaměstnáno asi 800 lidí, u každé společnosti přibližně 400. V konečné fázi oba investoři zaměstnají celkem 4000 lidí. Shánět pracovníky podle Sixty není problém. „Japonské společnosti se ke svým lidem chovají pěkně, nabízejí jim řadu věrnostních příplatků,“ říká Sixta s tím, že v současné době je trendem, aby se společnosti o své lidi staraly, a pojistily si je tak před odchodem ke konkurenci.