„Výrobu jsme zahájili už koncem dubna. Do konce roku přijmeme ještě patnáct zaměstnanců,“ sdělila Deníku ředitelka závodu Marie Pohanková. Uchazeči si vyzvedávají dotazníky na vrátnici. Dělníci najdou uplatnění jako obsluha vstřikovače a montážní linky.
V závodě se pracuje na tři osmihodinové směny. „Noční jsou nejlepší. S prací i se mzdou jsem spokojena. Líbí se mi tu,“ řekla Deníku Hana Vykysalá z Obrnic. V Obrnicích dosahovala míra nezaměstnanosti krizových 40 procent, nyní klesla pod 32 procent. Dělnice věří, že v práci vydrží co nejdéle. Do závodu dojíždí autem.
Spokojenost včera projevili i muži. „Ani mně noční nevadí,“ svěřil se Roman Miškolci, bývalý zaměstnanec dolů. Dělnice Věnceslava Volrábová vyslovila přání, aby se posílila zejména večerní autobusová linka MHD číslo 20. Zaměstnanci, kteří bydlí na opačném konci města, by se pak po noční lépe dostali domů.
Hlavním odběratelem je německá firma Grammer, která v Mostě-Velebudicích vyrábí vnitřní vybavení pro vozy předních evropských automobilek. ROS dělá díly z polyetylenu, dováženého z Německa. Pohanková nevyloučila, že závod využije v budoucnu i surovinu českých producentů plastu, například litvínovského Chemopetrolu.
Do výstavby závodu investoval ROS sto milionů korun. Pozemek o rozloze 2,6 hektaru koupil investor od města Mostu loni v květnu za 10,4 milionu korun.
Firma nadále počítá s rozšířením mosteckého závodu. Po ukončení druhé etapy výstavby by práci našlo dalších několik desítek lidí.