Je pondělí ráno. V čekárně zákaznického centra společnosti RWE v Mostě sedí, stojí a dřepí deset lidí. Na dveřích visí plakát s nápisem „Základem dobré komunikace je správný kontakt“. Leták odkazuje na zákaznickou linku 840 11 33 55, info@rwe.cz, Skype a www.rwe.cz.

„Víte, že toto centrum se 17. prosince trvale ruší?“ ptá se lidí redaktor Deníku. Lidé překvapeně kroutí hlavou. Nic nevědí. Dnes a pár dalších týdnů si tu vše ještě v klidu vyřídí. Před Vánocemi ale budou ťukat na dveře marně.

Všichni se shodují, že by se nic rušit nemělo. Upřednostňují osobní kontakt.

„Přijela jsem až z Meziboří,“ říká Martina Remperová. Než aby dojížděla do centra RWE v Teplicích a Chomutově, zkusí příště kontakt přes internet.
„Jenže my doma počítač nemáme. Most je velké město, takže zákaznické centrum by tu mělo být,“ prohlásí staří manželé. Telefonní styk považují za komplikovaný. „Firmy, které na telefon odkazují, se vám někdy ani neozvou,“ povzdechne si mladík.

Na rušení centra upozornil včera Deník 45letý Petr z Litvínova. Všiml si stručného oznámení na webu RWE.

Regionální mluvčí firmy Pavel Zajíc rušení centra Deníku potvrdil. Staré mostecké středisko už neodpovídá moderní době.

„Z našich údajů vyplývá, že zákazníci RWE využívají stále častěji řadu nových a pohodlných způsobů, jak vyřídit své záležitosti spojené s odběrem zemního plynu a elektrické energie. Využívají více call centrum, internetový zákaznický servis, email a nově i Skype,“ sdělil mluvčí.

Dodal, že k optimalizaci kontaktních míst v regionech přistupuje firma až ve chvíli, kdy si většinu běžných záležitostí zákazník může pohodlně vyřídit sám bez pomoci zaměstnance RWE za přepážkou zákaznické kanceláře či pracovníka kontaktního místa. V důvodové zprávě zaslané Deníku RWE tvrdí, že s asistencí operátora na zákaznické lince nebo pomocí elektronické pošty a speciálních internetových aplikací lze řešit fakturaci, platby, změny výše záloh, reklamace, technické dotazy, informace o cenách a nově i uzavření smlouvy či přepis odběrného místa.

Modernizace podle RWE zákazníkům přináší výrazné úspory času.

V Mostě dojde zánikem centra ke zrušení tří pracovních míst. Pro mostecké zaměstnance RWE je podle mluvčího připraven program pro uvolňované zaměstnance. Mají nárok na rekvalifikaci podle platné kolektivní smlouvy, na poradenskou činnost a odstupné podle zákoníku práce a kolektivní smlouvy. Mohou se také nechat zařadit na vnitřní trh práce skupiny RWE. Ta mění síť kontaktních míst již přes rok, někde je ruší, někde otevírá nová. Nejbližší kontaktní místo bude v Chomutově v obchodním centru Chomutovka.

Petr z Litvínova zůstává skeptický. „Hlavně pro staré lidi to bude velmi, velmi obtížné období,“ říká.