„Šli jsme s manželem na nákup, když v tom k nám přišel muž jestli nechceme namasírovat. Tak jsme řekli, že ano. V zápětí už začal psychologický nátlak, když mi sdělil, že jsem vyhrála pět tisíc korun slevu na křeslo. A že se to jen tak někomu nepoštěstí. Za masážní křeslo jme jinak měli zaplatit deset tisíc korun. Také nám vyprávěl, že firma tady na Mostecku bude vybavovat rehabilitační centrum. Nakonec jsme nátlaku podlehli, podepsali smlouvu a zaplatili zálohu pět set korun,“ vypráví praktiky prodejce čtyřiapadesátiletá Miloslava z Mostecka (redakce má celé její jméno k dispozici). Když došla domů, koupi křesla si rozmyslela.
„Zavolala jsem do firmy, která prezentační akci v Tescu pořádala. Pracovnice společnosti J.O.B mi ale sdělila, že pokud od smlouvy odstoupím, musím jim zaplatit dva tisíce korun,“ stěžuje si Miloslava. Stejně reagovala firma i na dotaz Deníku.
Podle zjištění Deníku ale pokud je spotřebitelská smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Dodavatel je povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky do třiceti dnů od odstoupení od smlouvy.
Obchodní dům Tesco prý praktiky firmy prověří.
„Tesco pronajímá dané prostory nájemcům a obchodní vztahy nájemců se zákazníky nemá právo kontrolovat ani ovlivňovat. Podle platných právních předpisů Tesco neodpovídá za způsob prodeje nájemců. Cílem společnosti Tesco je plně uspokojit všechny zákazníky, proto nájemce na rozpor kupní smlouvy se zákonem a na nekalé praktiky ihned upozorníme,“ řekla Kateřina Mandlová z právního oddělení Tesco Stores ČR.