České dráhy objednaly dohromady patnáct nízkopodlažních třívozových a čtyři dvouvozové elektrické soupravy. Pantografy za dvě a půl miliardy korun dodá Škoda Vagonka.
„Moderní elektrické soupravy budou řešené jako bezbariérové. Snadný nástup všem cestujícím umožní jednak snížený nástupní prostor a dveře ovládané tlačítky, které budou za jízdy bezpečnostně blokované. Výhodou nízkopodlažního řešení a širokých dveří je také zkrácení doby nástupu a výstupu cestujících,“ uvedl Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah. Soupravy budou klimatizované, o průběhu cesty dostanou cestující informace prostřednictvím audiovizuálního informačního systému.
Kdy vlaky na tratě na Mostecku vyjedou? První souprava by měla být dodána v druhé polovině roku 2012, všechny soupravy mají být dodány do jara 2014.
Hodnota uzavřených kontraktů je nižší než předpokládaná cena při vyhlášení soutěže. Výše kontraktu na dodávku 15 kusů třívozových jednotek je 2,063 miliardy korun. Hodnota kontraktu na dodávku dvouvozových jednotek je 448 milionů Kč. Nákup všech souprav je spolufinancován Regionálními operačními programy EU ve výši až 40 %.
České dráhy v uplynulém roce uzavřely několik kontraktů na nákup nových regionálních vlaků. Jde o dodávku celkem 33 motorových vozů RegoShuttle RS1 od společnosti Stadler Pankow v hodnotě cca 1,8 miliardy Kč, dodávku 8 dvoupodlažních jednotek od Škoda Vagonka v hodnotě cca 1,75 miliardy Kč a připravuje se podpis kontraktu s polskou společností PESA na dodávku 31 dvoudílných motorových jednotek v hodnotě cca 2 miliardy Kč. Podíl společností holdingu Škoda na kontraktech souvisejících s nákupem nových a modernizací současných vozidel uzavřených v roce 2010 byl přibližně jen třetinový.
Maximální rychlost: 160 km/h
Výkon: 1 360 kW (dvouvozová) / 2 040 kW (třívozová)
Délka jednotky: 52 900 mm (dovozová) / 79 400 mm (třívozová)
Kapacita: 147 míst k sezení (138 míst ve 2. třídě, 9 míst v 1. třídě – dvouvozová)
241 míst k sezení (232 míst ve 2. třídě, 9 míst v 1. třídě – třívozová)