Řekl to litvínovský radní Vlastimil Doležal (VV). Ve funkci by tak i nadále mohl zůstat Karel Strakoš, který má jako jediný potřebně dlouhou praxi v drážní dopravě. Bez takového člověka v představenstvu by DP nemohl provozovat tramvaje, Litvínov ho ale chtěl odvolat.

„Chystáme společně s Mostem úpravy stanov. Ty umožní doplnit představenstvo o člověka, který by měl licenci na drážní dopravu,“ řekl Doležal s tím, že ve funkci by tak mohl zůstat i Karel Strakoš. Takové opatření by překlenulo devítiměsíční dobu, než potřebně dlouhou praxi v drážní dopravě získají i další členové představenstva společného DP.

Na valné hromadě dopravního podniku 8. června zástupci města Litvínova navrhovali Strakošovo odvolání. Mostečtí ale odvolání neřešili, zároveň ale nepodpořili ani návrh Litvínova na jeho náhrazení jiným kandidátem.

Litvínovský starosta Milan Šťovíček (VV) se sice po červnové valné hromadě nechal slyšet, že Strakošovo místo je nyní prázdné, podle Mosteckých se mu ale tímto krokem mandát prodloužil až do srpna. Další valnou hromadu DP města plánují ještě na prázdninové měsíce.

Strakoš je členem ČSSD a v litvínovském zastupitelstvu je v opozici, náměstek mosteckého primátora Karel Novotný (ČSSD) ale už dříve odmítl, že by ho ve funkci Most podržel právě kvůli stranické přízni.

Pokud by DP v představenstvu člověka se zákonnou licencí na drážní dopravu neměl, musel by provoz tramvají do 15 dnů ukončit. Tramvaje jsou z hlediska zákona drážní doprava, která má poměrně striktní regulaci. Firma, která ji provozuje, musí mít mimo jiné ve vedení člověka s pětiletou praxí ve statutárních orgánech podniku, který drážní dopravu provozuje.