Než se dokončil, kritici nadávali, psali stížnosti a prorokovali novým obchodům krach. Když Central 15. května 2008 otevřel brány, příznivci se v tlačenici málem ušlapali. A krach nenastal.

Když se ale dnes zeptáte drobného obchodníka v okolí, kterému pět let klesají tržby, tvrdí totéž: „Ta plechová krabice je konkurence a do centra nepatří! Doba je dost těžká i bez ní. Lidé nemají peníze. Pouze přežíváme."

Zákazníci i prodavači připouštějí, že do Centralu se často chodí jen na čumendu. Mnozí však během pěti let změnili názor: už nejde jen o konzum, ale o místo setkávání. „Ze začátku jsem byla skeptická. Teď si ale myslím, že Central je přínosem," říká v plné kavárně Krista Macholdová. Patří k těm, kteří si nový prostor užívají, jak je to běžné v západní Evropě.

„Obchodní centrum je velice dobře postavené, je uprostřed města a blízko městské hromadné dopravy. Nemá chybu. Klidně by mohlo mít o dvě patra víc," tvrdí Eva Vinohradníková. Most podle ní nic podobného nenabízí a ožil.

„Central Mostu chyběl. Povedl se," prohlašuje Helga Nekvapilová. „Lidé nemusí jezdit za lepšími věcmi jinam," svěřuje se jedna z prodavaček.

Central má tři nové prodejny, další dvě chystá. Upraví i prostor jídelen a připravuje se na většího nájemce, který v Mostě rozšíří nabídku značkového zboží.

Central je jeho dítě. UspěloKdyž představil záměr vybudovat v Mostě moderní obchodní centrum, nikdo nevěřil v jeho úspěch. Všichni ho od toho odrazovali. Omar Koleilat, generální ředitel skupiny Crestyl, přesto vytrval. I teď, pět let od otevření Centralu, hovoří o úspěchu, který kdysi předpovídal. „Central Most si vydobyl výbornou pozici a všichni obyvatelé Mostu i okolí si dnes již nedokáží představit, že by neexistoval," říká Koleilat. Dobře ví, že si lidé při domlouvání místa setkání často říkají „u Centralu". A právě to je podle něj tím pravým měřítkem úspěšného projektu.