Necelých šestnáct let poté, co roudnický pilot David Vršecký vytvořil v Dubaji světový rychlostní rekord v jízdě závodním tahačem na letmý kilometr, se dvojnásobný mistr Evropy znovu pokusí pokořit magickou hranici 300 km/h! Vše by se mělo stihnout ještě do začátku prázdnin.

Vršeckého rekord je pořádně vousatý, ale doposud platný. V únoru 2004 proletěl závodník týmu Buggyra Racing dálniční úsek Dubaj – Abú Dhabí průměrnou rychlostí 281,723 km/h a stal se světovým rekordmanem.

„Tenkrát jsem vytáhl maximální rychlost na nějakých 294.2 km/h. Samozřejmě, že mě lákalo zkusit překročit, byť na sekundu, hranici 300 km/h,“ svěřil se Vršecký. „Jel jsem ale v autě, jaké nedal do té doby nikdo dohromady, cílem bylo dostat se přes průměr 280 km/h, což se rovnalo světovému rekordu. Po zapsání světového rychlostního maxima měla být na řadě třístovka, ale auto to nedalo. Letos by to mohlo být jiné,“ pronesl Vršecký.

V tomto případě se bude jednat o nový závodní speciál, který doznal především zásluhou pražské společnosti Techsoft Engeneering s.r.o. ve srovnání s předchůdci revolučních změn.

Vizualizace nového tahače Buggyry pro překonání světového rekordu.Zdroj: Buggyra

„Firemní inženýři protáhli auto větrným virtuálním tunelem a v maximální možné míře tak optimalizovali vnitřní i vnější aerodynamiku. Speciál se tak posunul do úplně jiných dimenzí,“ potvrdil závodní inženýr roudnické stáje Robin Dolejš s tím, že rozhodovat budou tisíciny sekundy. Proto bude stále nepojmenovaná Buggyra disponovat doposud nevídaným výkonem.

„V současné době děláme na pneumatikách, protože první část akce je o brutálním gripu, musíme přenést výkon motoru, který funguje v režimu naplno a ještě více na asfalt. Bude to totiž o tom, že co se na začátku ztratí, nepůjde dohnat. V takovém případě bude lepší ujet zbytek trasy ve volném tempu a zkusit to znova. Zároveň je ale nutno brát v potaz omezenou životnost pneumatik,“ zdůraznil Vršecký.

Podle týmového manažera Jana Kalivody je jedním z důvodů akce i snaha patřičně tým nabudit. „Přes pětadvacet let jedou piloti, inženýři a mechanici v nějakém rytmu, najednou je červen a my za sebou nemáme jediný závod. Jasně, dělá se permanentně na autech, nevídaně testujeme spoustu závodních aut, ale chybí tomu akce, ve které půjde o více, než překonat nejrychlejší čas na kolo,“ dodal Kalivoda.