Diváci měli tak možnost vidět dovednosti řidičů nákladních vozidel jezdících v abnormálně těžkém terénu. Závodníci měli za úkol projet vyznačenou sekci bez dotyku označených branek a navíc v daném časovém rozhraní. Vítězem byl vždy jezdec s nejméně trestnými body ve své třídě.

V Krásné Lípě soutěžili nákladní vozy v kategoriích „S" t.j. vozidla sériová a sériovým blízká. Kategorie „S" se dělí podle rozchodu a rozvoru na pět kategorií. Začíná kategorií S 1, která je pro nejmenší vozidla a patří tam např. Tatra 805. Končí kategorií S5 pro vozidla s rozchodem od 1 751 mm výše a rozvorem od 4 800 mm výše se 4 a více osami. Je to kategorie pro Tatry 813 8x8.

Mimo mistrovství ČR se jel rychlostní závod jako zpestření pro diváky. Jeho kouzlo spočívá v přejetí určeného úseku tratě v co nejrychlejším čase.

Kategorii S4 vyhrála dvojice Staněk - Vlk s novým vozem Tatra 815 6x6 VVN, když po nepříliš vydařené loňské sezoně vyměnili právě kolosální Tatru 813 8x8. „Oproti loňskému modelu je ten letošní kratší a lehčí, proto i v terénu lépe ovladatelný. Nynější model je z roku 1990 a my jej zakoupili od armády," představil svůj vůz Adam Staněk.

Jestli se uskuteční závod v truck trialu i příští rok v Krásné Lípě, není zatím jasné. „Zatím to není na pořadu dne. Úroveň závodu ale byla díky konkurenci na výborné úrovni,"řekl jeden z pořadatelů seriálu Karel Fiala.

Vítězové jednotlivých kategorií:

Kategorie S1: Petr Kunz, Tomáš Novotný - 2 370 bodů

Kategorie S2: Julius Kalaš, Martin Hejkal - 846 bodů

Kategorie S3: Lukáš Skořepa, Jan Skořepal, Jan Svoboda - 4 546 bodů

Kategorie S4: Adam Staněk, Martin Vlk - 2 628 bodů

Kategorie S5: Martin Vaněk, Daniel Hanzík, Jiří Profous - 2 042 bodů

Rychlostní závod: Lukáš Skořepa, Jan Skořepal, Jan Svoboda - 1:08 min.

(jako první je uveden řidič, na dalších místech jsou spolujezdci)