Svézt se ve svém voze po závodní dráze, kde si to rozdávají závodní speciály, formule nebo těžké tahače, to je pro motoristického fanouška opravdu velké lákadlo. A přesně tuhle možnost amatérům už čtvrtým rokem dává Autodrom Most při soutěži The Most Challenge. Dnes, ve čtvrtek 20. září odpoledne je na programu další pokračování.

Letos tu amatérští jezdci změří síly už pošesté. „Jdeme do finále, boj o vítězství vrcholí,“ hlásí obchodní manažer pro sport společnosti Autodrom Most Jakub Krafek. Po dnešku bude mít soutěž před sebou ještě jedno kolo a pak už bude následovat finále při ukončení letošní sezony pro veřejnost, kterou bude v sobotu 27. října tradiční autoshow. „Sedmé kolo The Most Challenge proběhne pravděpodobně začátkem října, termín včas upřesníme. Při tradiční autoshow pak vyhlásíme vítěze celoroční amatérské soutěže,“ upřesňuje Krafek.

Po pěti kolech soutěže je v čele průběžného pořadí Robert Špáňa s vozem BMW se 34 body. Nejlepšího letošního času dosáhl Augustin Hajšman s vozem Porsche GT4, a to 1:51,190 minuty. Průběžně mu ale patří až devátá příčka, nasbíral totiž jen 12 bodů. Rychlostní rekord soutěže drží Jan Popelář z Prahy, který loni s Mercedesem AMG GTR pokořil hranici 1:50 minuty, když v jednom z měřených kol dosáhl skvělého času 1:48,194 minuty.

Soutěž se podle mluvčího autodromu Jana Foukala těší velkému zájmu. Do Mostu směřují amatérští jezdci z různých končin, například z Klášterce nad Ohří, Března u Chomutova nebo Žatce. Samozřejmostí je účast domácích borců z Mostu nebo z Prahy. „Už třikrát se podařilo jízdy vyprodat,“ říká Foukal s tím, že soutěž letos probíhá podle nových pravidel.

„Zavedli jsme sezonní bodový rating systém, který zahrnuje i možnost koučinku. Soutěžící, kteří ji využijí, obdrží jeden bonusový bod. Koučink se ale musí objednat alespoň s jednodenním předstihem,“ dodává Foukal.

V soutěži se počítá nejlepší čas na jedno kolo dosažený v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami. Podmínkou je platná registrační značka vozu.

Důvodem, proč pořadatel přistoupil ke změně pravidel, je větší šance na slušné umístění včetně absolutního prvenství i pro majitele slabších kubatur.

Rating systém platí pro jednu sezonu. Tradiční odměnou je závodní licence, kterou letošní šampion získá po absolvování bezplatné okruhové školy. Může také zdarma absolvovat kurz sportovní jízdy Petra Fulína, a to společně se soupeři, kteří dosáhnou nejlepších časů v jednotlivých výkonnostních kategoriích vozidel.