Carbonia Cup v Mostě probíhal v jednom dni a na programu byly dva tréninky, kvalifikace a jeden ostrý závod. Tréninkové časy zaručovaly oběma jezdcům pozice na špičce v jejich formulové třídě. Hlavní měřený trénink to potvrdil a Danny zajel lehce rychlejší nejlepší čas, než Matěj. Pak přišel start do závodu. V Carbonii se startuje letmo, takže stroje po zaváděcím kole přijíždí na cílovou rovinku a po zhasnutí červených světel mohou zrychlit a vyrazit do ostré bitvy. Možná nervozita, možná ne zcela čistý povrch trati na konci cílové rovinky způsobily, že před prudkou pravou zatáčkou několik jezdců probrzdilo a k návratu do profilu trati museli použít záchytný retardér. Byli mezi nimi bohužel i oba týmoví závodníci a o několik pozic ve startovním poli pochopitelně přišli. Závod se nicméně jede na dvacet minut a to dalo pilotům příležitost využít potenciálu rychlých formulí s dvoulitrovýmio motory a své pozice vybojovali zpátky. Ve třídě D4 nakonec Danny vyhrál a Matěj byl klasifikován jako druhý.

Další sonda do historie litvínovského hokeje
Jak jsme žili v Československu: Další sonda do historie litvínovského hokeje

"Jsem na sebe naštvaný kvůli tomu, že jsem po startu před prvníé zatáčkou probrzdil. Sice jsem to pak dotáhl a vyhrál, ale trocha rozladění tam přeci jenom zůstala," přiznal se po závodě Danny Luderer.

Matěj Kácovský se okamžitě po mosteckém závodě přesunul do italského Mugella, kde se konal další podnik evropského formulového AFR Pokale, v jehož rámci se účastní Drexler Automotive Cupu. V rakouském seriálu startují piloti mnoha národností. Konkurence je tu obrovská a šance na sbírání zkušeností pro mladého jezdce také. Prvotní zkušeností bylo poznávání dosud neznámého okruhu, na kterém se v minulosti také jezdily závody královské Formule jedna. Ale Matěj trať poměrně rychle přečetl a pracoval na postupném zrychlování. To se také dařilo, i když všechny účastníky dost limitovalo úmorné horko, které logicky nesvědčí ani silným agregátům. Matěj ale bojoval statečně a v kvalifikaci v hodnocení Formule Renault zajel druhý nejlepší čas. Sobotní i nedělní závody pak byly napínavé, oba zkomplikovaly incidenty a výjezdy Safety Caru. Jezdec mostecké stáje ale všechna nebezpečí ustál bez úhony a připsal si další dvě druhá místa.

"Máme skutečně dobře našlápnutou sezónu vlastně ve všech disciplínách, kterých se účastníme. Motorsport je ale záludný a nesmíme usínat na vavřínech," připomněl trenér jezdců Ivan Houzák. Motokáry i formule v týmových barvách čeká letos ještě hodně rychlých kilometrů.

Adéla Citová a starosta Loun Pavel Janda s trofejí pro sportovce měsíce
Klaní se jí svět. Aerobička Citová teď zvítězila i v anketě Sportovec měsíce

Dušan Matouš