„Týmy přihlásily šest autonomních formulí. Využívají přitom starší vozy se spalovacími motory nebo poháněné elektřinou, jen do nich zabudovaly systém plně autonomního řízení. Podmínkou je, že i ten členové týmů museli sami vyvinout. Do Mostu dorazí bezpilotní formule poháněné elektromotory, a to výhradně zahraničních týmů. Z domácích reprezentantů se zatím nikdo touto cestou nevydal,“ upřesnil organizátor akce a generální ředitel společnosti Formula Student Czech Republic Michal Vašíček.

Na sever Čech podle něj přijede na 825 studentů s doprovodem, kteří zastupují 55 týmů. Vedle evropských vysokých technických škol se představí i budoucí inženýři z Izraele či Indie. „Zázemí a tréninkové moduly mosteckého polygonu se ukázaly jako ideální místo, plně nám vyhovuje,“ doplnil.

Zadáním soutěže Formula Student je vývoj vozu formulového typu pro víkendového neprofesionálního závodníka. Soutěž je často označována jako inženýrská, což odráží její filosofii: vytvořit studentům prostředí pro jejich rozvoj během studia a zlepšit jejich přípravu na praxi. Z toho důvodu týmy nesoutěží pouze na trati, ale také před odbornými komisemi, které prověřují jejich vozy z hlediska technické vyspělosti, ceny i prodejního potenciálu.

Diváci se mohou přijít podívat ve čtvrtek, v pátek a v sobotu, vstup mají volný. Zdarma i zaparkují, ale jen před branami autodromu či polygonu. Vnitřní travnaté plochy budou totiž sloužit jako kemp pro soutěžící týmy. V obrovském stanu, který slouží jako paddock, zájemci mohou koukat pod ruce mechaniků všech 55 týmů.

Ve čtvrtek 15. srpna jsou na programu závody autonomních formulí, o den později technické disciplíny. V sobotu 17. srpna se pak uskuteční oblíbený závod endurance, tedy vytrvalostní závod formulí na 22 kilometrů po handlingové dráze polygonu. „Autonomní vozy budou mít trať trochu kratší, vyznačenou kužely. Startovat budou po jednom, abychom se vyhnuli případným karambolům, pokud by autonomní systém z nějakého důvodu selhal,“ dodal Michal Vašíček.

Jan Foukal