EuroBoss series vznikla v roce 1991. Tehdy si Klass Zwart řekl, že udělá sérii pro rychlá monstra ze seriálů Champcar, Indycar a F1. Měly to být starší verze tolik ve Světě oblíbených monopostů, které se nečinně povalovaly někde uklizené.

V té době EuroBoss séries soupeřila s Interserií, která po nedokončené sezóně roku 1998 hledala další vhodné vozy a jezdce. A právě Interserií v roce 1999 se nechal Klass Zwart inspirovat a po jeho úcasti v Mostě se rozhodl uspořádat vlastní závodní seriál.

V EuroBoss séries se prohání nejen zámořské rakety ze seriálů Champcar a Indycar, ale také postarší formule F1.

Z nejznámějších jezdců jmenujme Karl Heinze Beckera, jehož diváci v Mostě jistě dobře pamatují. Na svém kontě má několik velmi úspešných vystoupení s Minardi M195 Hart při závodech Interserie.

Nyní usedá do monopostu Dallara Nissan 3,0 V6.

Z Mostu pak fanoušci znají Švýcara Monbarona, Rakušany Gerstla a Milavce, nebo Němce Henry Büttnera.

Z loňské Interserie, která do Mostu letos nezamíří, pamatujeme hlavně Joachima Ryschku z Německa, který svůj G-Force Chevrolet v Mostě zle poškodil, ale nabouraný vůz rekonstruoval a znovu prohání konkurenci v EuroBoss.

Letošním výsledkům zatím po 4 jízdách kraluje Rakušan Ingo Gerstl s Dallarou Renault 3,5 V6. Stříbrný věnec patří Joachimu Ryschkovi s G-Force Chevrolet 3,0 V8.

Třetí příčku zatím drží Gerstlův týmový kolega - Dán Jens Renstrup a na bramborové medaili zatím figuruje bývalý rekordman autodromu v Mostě - Rakušan Peter Milavec na Dallaře Renault 3,4 V6. Při letošní Truck Prix v Mostě, v termínu 29. - 31. srpna, se tedy máme na co těšit.

VLADIMÍR ROŽÁNEK