Souboj pěti superautomobilů DTM, to byl vrchol závodního víkendu na motsteckém autodromu. Na částečně rekonstruované trati si dali dostaveníčko piloti mezinárodního českého okruhového šampionátu.

V elitní třídě D4 nad 2000 ccm byl k vidění souboj Audi a Mercedesu, tedy stejný jaký hýbe legendárním německým šampionátem DTM. Právě s vozy této specifikace dorazili do Mostu místní Bohemia Racing Team a pražský Charouz Racing System. A jejich bitva skončila nerozhodně. Zatímco sobotní tříhodinovky vyhrál BRT, v neděli ve sprintu se smála konkurence. I když se vytrvalostní závod jel v Mostě na tři hodiny, bylo rušno od začátku.

O diváckou show se například postaralo polské Ferrari Ferrari 360, jehož zadní nárazník „plandal“ několik dlouhých kol po zemi. Nakonec se však kus plastu poroučel na zem a posádka rudého vozu z Maranella mohla bojovat o ty nejvyšší příčky.

Kromě suverénního Audi A4 totiž po hodině až půl už v Mostě nekroužil žádný speciál DTM. Oba vozy Charouz Racing System zradila technika. Ten s číslem jedna odkroužil jen jedenáct kol, když ho zastavila porucha brzd. Ten s dvojkou na kapotě, do něhož usedl i testovací pilot formule jedna Vitantonio Liuzzi, zase zradila převodovka. „Škoda, ale to se v závodech stává,“ řekl Liuzzi, který letos působí jako trojka u týmu Force India.

Mostecký okruh Itala příjemně překvapil. „Netušil jsem, že to je tak zajímavá dráha. Pěkně jsem si ježdění na ní užil,“ dodal pro Deník účastník 39 Grand Prix formule jedna. Po 108 kolech se tak z triumfu radovalo trio mosteckého BRT Milan Maděryč, Peter Terting a Tomáš Kostka.

Maděryč si v cíli pochvaloval angažování Němce Tertinga, který má zkušenosti i s „pravými“ závody DTM. „Peter je skvělý jezdec a nás těší, že u nás byl spokojen. Jeho otec navíc pracuje u Audi Sport Teamu Abt, což je vlastně vývojová základna továrního oddělení značky AUDI. Myslím, že jsme zase mnohem moudřejší a máme dobře našlápnuto do dalších závodů,“ řekl Milan Maděryč.

V neděli to však byl Tomáš Enge s Charouzovým Mercedes, kdo si odnesl palmu vítězství. Jeho souboj s Tomášem Kostkou z BRT okořenil i trest v podobě průjezdu boxy za ulitý start, ale ani to jedinému českému pilotovi F1 nezabránilo triumfovat.

Smůlu mosteckých barev podtrhl Maděryč, jemuž jeden ze soupeřů urazil zadní křídlo a závod pro něj skončil už po čtyřech kolech.