Deník navštívil zázemí roudnické stáje na mosteckém autodromu, abyvyzpovídal manažera stáje Buggyra Jana Kalivodu.
Honzo, letos opět v Mostě a opět vidíme, že stavíte ohromné zázemí.
Ano, stejně jako loni naše depo bude jedno z největších. Budeme mít rozlohu 1100 metrů čtverečních. Je to největší depo, které postavíme v průběhu celé závodní sezony.
Minulý rok jste přiznal, že Most je v podstatě domácí trať, co připravujete pro své příznivce a fanoušky?
Tak toho bude strašně moc. Ani nevím, kde začít. Pro návštěvníky budou připraveny nejrůznější soutěže, samozřejmě o ceny. Určitě proběhne několik autogramiád Davida Vršeckého a Markuse Bössigera. A připravujeme i jedno, věřím velmi příjemné překvapení. Myslím, že naše fanoušky potěšíme jednou akcí, která bude jak v sobotu, tak v neděli, ale nechci prozrazovat tohle malé tajemství. (úsměv)
Stan pro vaše sponzory, hosty a další bude opět jedním z nejhezčích. Co připravujete pro ně?
Most je příležitost pozvat naše partnery a hosty k neformálním setkání, vtáhnout je do bojů o titul. Připravujeme pro ně detailnější pohledy na závodní dráhu díky vlastnímu televiznímu štábu. O moderování závodů se postará osvědčená trojice Pouva, Bartůšek a Holomčík.
Čím je Most tak výjimečný?
Předpokládáme, že se během víkendu v depu otočí kolem osmi set lidí. K tomu je samozřejmě přizpůsoben cattering, zázemí atd. Závody v Mostě jsou vždy jiné. Jsou tu partneři, naši fanoušci v ohromném počtu, rodinní příslušníci, kamarádi. Ta závodní nervozita je vždy o něco silnější. Ale pro ty, co mají rádi výzvy jako já, je tohle ideální prostředí. My v Mostě chceme uspět a děláme pro to vše.
Minulý rok byl v podstatě závodní víkend v Mostě ideální. Dá se to překonat?
Rozhodně. Minulý rok jsme v průběžném pořadí byli nejlepší a v Mostě se nám podařilo prorazit nadvládu Albasetteho na tomto okruhu. Letos do Mostu přijíždí David Vršecký se ztrátou 14 bodů na první místo. Pokud by se nám podařilo zvítězit v závodech, pak by to bylo v podstatě dokonalé, a to jak pro nás, tak především pro naše fanoušky.
Jak hodnotíte z odstupem času změnu ve sportovních pravidlech?
Pozitivně. Podařilo se to, o co se snaží třeba ve formuli 1. Zatraktivnit závody. Už není kvalifikace a jeden ostrý závod, ale jsou dva pohárové závody. Do prvního se nastupuje na základě kvalifikačních časů a do druhého prvních osm z prvního závodu nastoupí v opačném pořadí. To znamená, že nejlepší jezdec startuje z osmého místa. O malé kontakty, předjíždění a tedy atraktivnost závodů, je tak dokonale postaráno. Lidé se v Mostě opravdu mají na co těšit.
Vaše zázemí bude opravdu velké, ale i mostecký autodrom se o fanoušky stará. Jak to vnímáte?
Musím Autodromu Most vyseknout poklonu. Propagace, připravovaný program pro fanoušky našeho sportu, jsou na opravdu vysoké úrovni. Je skvělé být v Mostě a doufám, že odtud v neděli budeme odjíždět jako vítězové.