„A to mi ještě jedno třetí místo vzali, když mi dali nesmyslnou penalizaci 12 vteřin v závodě s handicapem. Normálně se dává deset, asi chtěli dostat na stupně vítězů Albaceteho a mě odsunuli na čtvrté místo,“ říká 26letý pilot Adam Lacko, od letošní sezony nováček v židovickém týmu MKR Technology.

Přesto získal na mosteckém okruhu rekordních 44 bodů a v průběžném pořadí mistrovství Evropy drží skvělé třetí místo!

První závody za volantem závodního kamionu odjel Lacko před devíti lety. Klání absolvoval s vozem Tatra, později Buggyra, MAN a momentálně má Renault. A už patří mezi absolutní elitu.

Adame, jak úspěšný mostecký víkend s odstupem dvou dnů nyní hodnotíte?

Povedl se mně i celému týmu. Jednou jsem vyhrál, dvakrát dojel třetí, i když to jedno třetí místo, jak už jsem říkal, mi vzali. Nebylo to fér, ale jinak jsem hodně spokojený.

Získal jste 44 bodů a v Mostě byl jasně nejlepší, cítíte formu?

Asi jo, ale tohle jsem nečekal ani ve snu.

V nedělním hlavním závodě kompletně obsadili pódium jezdci vaší stáje MKR Technology. Vyhrál Bösiger, druhý byl další váš kolega Östreich a třetí vy…

Ale bylo to skutečně s odřenýma ušima. V posledním kole, v šikaně před cílem, mi totiž praskl diferák a sotva jsem dojel. Kdyby Albacetemu nebouchl motor, tak by mě předjel. Měl jsem štěstí, dobře to dopadlo.

Tři jezdci z jednoho týmu na stupních, to musí být asi nevšední pocit, že?

Náš šéf Mario Kress měl přání, aby se nám jednou podařilo komplet obsadit pódium. Jsem rád, že to vyšlo. Je skvělé, že se nám to podařilo doma.

Jelo se v Mostě, což je v podstatě váš domácí okruh. Hodně tam testujete. Byla to velká výhoda?

Já bych to tak neviděl. V Mostě se jezdí už dlouho, znají to tu všichni.

Pomohla vám podpora diváků?

V sobotu jich moc nepřišlo, ale v neděli jich bylo určitě dvakrát tolik. Vytvořili dobrou atmosféru.

Máte za sebou skvělý víkend, jaké byly oslavy?

No v neděli byla taková menší party, ale já jsem byl unavený a šel jsem raději odpočívat.

Dostanete za odměnu nějaké menší volno?

Ne, ne. Ještě v pondělí jsme jezdili, na odpočinek není čas, sezona je v plném proudu.

S jakým cílem půjdete do její závěrečné třetiny?

Je to opravdu hodně složité, konkurence je obrovská a bodové rozestupy minimální. Stačí, aby se jeden závod nepovedl a najednou jste šestí. Když se podaří udržet to celkové třetí místo, tak to bude skvělé.