„Snažíme se do naší akademie dostat nejlepší možné jezdce z celého světa. S Emersonem a Tondou Charouzem jsme našli mladého Emma Fittipaldiho jako možnou akvizici, aby mohl s námi trénovat a jezdit. Chtěli bychom mít dobré výsledky ve Formuli 4. Teď ho testujeme. Emerson se stěhuje z Ameriky do Itálie, abychom mohli jeho synovi nastavit komplexní tréninkový program na zimu,“ řekl majitel závodní stále Buggyra Martin Koloc s tím, že v případě angažování Fittipaldiho juniora, kterému je třináct let, bude tým žádat o výjimku vzhledem k jeho věku.

Mladého talenta na okruhu mosteckého autodromu sledoval jeho slavný otec i matka. Špunt obkroužil za asistence kamer a fotoaparátů několik kol v závodní formuli. A slavné geny nezapřel. „Mladej je z dobrého vrhu, je to dobrá krev,“ komentoval to s úsměvem Koloc.

„Není to nejrychlejší auto na světě, ale jezdí skvěle. Navíc tým Buggyra je skvěle organizovaný. Je to zajímavé testování,“ vyjádřil se Fittipaldi junior.

Překvapení čekalo i na jeho slavného otce, který poprvé v životě usedl za volant silného tahače. „Konečně teď vyzkouší pořádné auto,“ smál se týmový inženýr-analytik David Vršecký, dvojnásobný mistr Evropy v okruhových tahačích. Co na to sám slavný Brazilec, který bojoval ve zlaté éře Formule 1, kdy na okruzích řádil například i Niky Lauda?

„Byla to moje první zkušenost s takovým vozem. Nikdy dříve jsem truck neřídil. Bylo to opravdu něco úplně jiného než jezdit v klasické formuli. Mostecký okruh je opravdu krásný,“ vyjádřil se Emerson Fittipaldi po nové zkušenosti, kterou zažil v 73 letech.