"Také nás se to finančně dotklo. Nemohli jsme vyjet za hranice a zahraniční klientela nemohla k nám. Ale už vidíme světlo na konci tunelu," vyjádřil naději trenér Ivan Houzák. Uvedl, že v plánu je například start dvoulitrových formulí Renault v jubilejním desátém ročníku seriálu Carbonia Cup, kde by měli tým reprezentovat Tomáš Novák, Lumír Vaszily, Petr Zelenka a Pavel Machulda. První podnik se jede na Autodromu Most už 11. června.

Matěj Kácovský se chystá reprezentovat tým v seriálu F3, který má doslova evropskou úroveň. V předchozích letech už Matěj v podobně náročné konkurenci prokázal veliký talent a ve své třídě se držel na špičce. První závody se ojedou 26.7.2020 v Grobniku.

Hlavní náplní činnosti HKC Racing Teamu je ale práce s mládeží. Prvním stupněm na schodišti motoristického sportu jsou motokáry a právě v rámci kartingu tým dlouhodobě a systematicky vyhledává a vychovává mladé talenty. Spolu s HKC Akademií motorsportu tak probíhá práce na prvotních krůčcích dětí, které prokážou nadšení a nadání. "Je to první zkoušení ovládání motokár s motory a nejnižším obsahu 50 kubických centimetrů. Postupné sbírání zkušeností a snaha dostat do krve správné návyky za volantem. Opakování dělá mistra a tak je nutné hodně jezdit, testovat, zlepšovat časy, ale také pronikat do teorie, pochopit fungování techniky, učit se sportovní řády. Pak už jsou tu první závody ve školních kategoriích a pokud možno postupný jezdecký růst. Podle výsledků a věku pak přichází přechod do vyšších a rychlejších kubatur. Máme už desítky absolventů, kteří získali mistrovské tituly," vysvětlil trenér.

Motokárové místrovství republiky, které se jede zároveň jako Pohár Autoklubu České republiky pod názvem Chzech Kart Open, o několik termínů přišlo, ale nyní už existuje provizorní kalendář a podle něj by se mělo poprvé odstartovat 18. - 19. července v Kartareně Cheb. Odjet se má celkem pět závodů na okruzích v Třinci, Písku, Vysokém Mýtě a sezóna skončí poslední víkend v září opět v Chebu. Barvy mostecké stáje bude hájit celkem 15.jezdců z České republiky i ze zahraničí a mezi nimi je určitě dobré připomenout jména Matvej Sonkin, Tomáš Slípka, Sebastien Šťastný, Tomáš Novák, Jirka Svoboda a Standa Kohout. Tito školáci v předchozích sezónách dosáhli v celkovém hodnocení mistrovských titulů, anebo dalších velkých úspěchů v podobě druhých a třetích míst.

"Dá se mluvit o tom, že v každé z kubatur třeba mezi třiceti soupeři končí naši frekventanti v první desítce. To nám dokazuje, že ve výchově dětí jdeme dobrým směrem. Zbývající čas do prvních závodů chceme samozřejmě využít k intenzivnímu trénování, protože dlouhá pauza bude i u těch nejlepších asi hodně poznat. Osvědčené návyky se ale rychle vrací a věřím tomu, že se dál budeme držet na špičce," řekl trenér.

Dá se mluvit o tom, že motorsport zažil dosud nepoznaný otřes, stejně jako všechna ostatní odvětví a vlastně celá republika a svět. V současnosti se naštěstí situace pamalu vrací do normálu. Členové HKC Racing Teamu budou rádi, když fanoušci zachovají stáji svou přízeň i nadále.

Dušan Matouš