Jezdci se v Česku představili po úspěších v závodech Le Mans Series, když v Barceloně zvítězili a v belgickém Spa dojeli třetí.

Dva závody a dvě skvělé úspěchy týmu Aston Martin Racing s prototypem Aston Martin LMP1. Je to takové překvapení jen pro motoristickou veřejnost nebo i pro Tomáše Engeho?

Pro mne to překvapení je i není. Tým pracuje na našem úspěchu opravdu tvrdě a dlouho, takže pro nás to takové překvapení není, ale možná jsme soupeře přece jen trochu zaskočili.

Aston Martin není v sérii Le Mans nováčkem, ale složení týmu přece jen ano.

Řekl bych že z části. Jan Charouz i Stefan Mücke mají zkušenosti ze závodů DTM, takže to rozhodně nejsou nezkušení jezdci.

Ve své kategorii patříte k lídrům, ale v celkovém hodnocení je to o něco horší.

To je vcelku logické. Jak benzínové, v té kategorii jezdíme, tak dieselové vozy mají trochu jiná omezení v rychlosti a my jsme to teď viděli ve Spa, kdy vítězný tým Peugeot nám ujížděl na kole o více jak sekundu. V současnosti náš vůz technicky nemůže konkurovat dieselovým speciálům.

Konkurence vás nyní musí brát vážně, jaké jsou tedy cíle pro tým?

Máme dva. Tím aktuálním je úspěch ve čtyřiadvaceti­hodinovce v Le Mans, kde samozřejmě chceme potrápit jak přímou konkurenci, tak i dieselové speciály. Tím druhým je vítězství v sérii Le Mans, kde máme velmi dobře nakročeno.

Kdo je největším konkurentem vašemu týmu?

Týmy Pescarolo a Oreca.

Vydrží speciál Aston čtyřiadvaceti­hodinovku?

Věříme, že ano, ale body a výsledky se počítají až po mávnutí cílovou šachovnicí. Jsou to motoristické závody a v nich se může stát cokoli. Vzpomenu-li na Spa, kde jsme nenastoupili kvůli technické poruše do kvalifikace a do závodu tak nastoupili na 49. místě a už po hodině byl Stefan pátý, pak je možné úplně vše. Vůz i my však budeme připraveni na sto procent, a pak už je to i té troše štěstí.