Jezdci se v Česku představili po úspěších v závodech Le Mans Series, když v Barceloně zvítězili a v belgickém Spa dojeli třetí.
Dva závody a dvě skvělé úspěchy týmu Aston Martin Racing s prototypem Aston Martin LMP1. Je to takové překvapení jen pro motoristickou veřejnost nebo i pro Tomáše Engeho?
Pro mne to překvapení je i není. Tým pracuje na našem úspěchu opravdu tvrdě a dlouho, takže pro nás to takové překvapení není, ale možná jsme soupeře přece jen trochu zaskočili.
Aston Martin není v sérii Le Mans nováčkem, ale složení týmu přece jen ano.
Řekl bych že z části. Jan Charouz i Stefan Mücke mají zkušenosti ze závodů DTM, takže to rozhodně nejsou nezkušení jezdci.
Ve své kategorii patříte k lídrům, ale v celkovém hodnocení je to o něco horší.
To je vcelku logické. Jak benzínové, v té kategorii jezdíme, tak dieselové vozy mají trochu jiná omezení v rychlosti a my jsme to teď viděli ve Spa, kdy vítězný tým Peugeot nám ujížděl na kole o více jak sekundu. V současnosti náš vůz technicky nemůže konkurovat dieselovým speciálům.
Konkurence vás nyní musí brát vážně, jaké jsou tedy cíle pro tým?
Máme dva. Tím aktuálním je úspěch ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, kde samozřejmě chceme potrápit jak přímou konkurenci, tak i dieselové speciály. Tím druhým je vítězství v sérii Le Mans, kde máme velmi dobře nakročeno.
Kdo je největším konkurentem vašemu týmu?
Týmy Pescarolo a Oreca.
Vydrží speciál Aston čtyřiadvacetihodinovku?
Věříme, že ano, ale body a výsledky se počítají až po mávnutí cílovou šachovnicí. Jsou to motoristické závody a v nich se může stát cokoli. Vzpomenu-li na Spa, kde jsme nenastoupili kvůli technické poruše do kvalifikace a do závodu tak nastoupili na 49. místě a už po hodině byl Stefan pátý, pak je možné úplně vše. Vůz i my však budeme připraveni na sto procent, a pak už je to i té troše štěstí.