Na stupně vítězů Fulína doprovodili Jan Dostál, František Došek a Polák Mateusz Lisowski. Smolně skončil třetí podnik pro dosavadního lídra poháru Michaela Vorbu, vedení v průběžném pořadí se ujal Petr Fulín s náskokem osmnácti bodů.


Michael Vorba přišel o vyhlídky na lepší výsledek už v prvním nedělním závodě. Zůstal totiž stát na startovním roštu při odjezdu do zahřívacího kola a místo ze třetí pozice pak musel startovat až z posledního místa. „Měl jsem problém se spojkou, nemohl jsem zařadit jedničku,“ vysvětlil Vorba. Na tlačenici po startu pak doplatil Chorvat Tiki Ivoševič, jehož vůz se po malé strkanici roztočil a skončil na trávě mimo závodní dráhu. V poháru debutující Polák Michal Slomian se vůbec nerozjel na startu a následně s velkou ztrátou vyjel z boxů.


Petr Fulín využil své nejvýhodnější postavení na startovním roštu a hned v prvních metrech se ujal vedení před Janem Dostálem, Polákem Mateuszem Lisowskim, Ivanem Vršínským, Slovákem Patrikem Nemcem a Františkem Doškem. Fulín si rychle začal svoji vedoucí pozici upevňovat, ve třetím kole zajel nejrychlejší čas závodu a v průběhu pěti okruhů si vytvořil více než třísekundový náskok, který pak s přehledem udržel až do cíle. „Napálil jsem to hned od začátku. Jinou taktiku jsem volit nemohl,“ komentoval vítěz. „Jel jsem stále na doraz. Petr nasadil nové pneumatiky, zatímco moje už měly po kvalifikaci něco za sebou, proto nám na začátku ujel,“ uvedl Jan Dostál.


Pro bronz si dojel Polák Lisowski. Až na čtvrté místo se vyšplhal Slovák Nemec, když za sebe v prvních kolech odsunul Františka Doška a Ivana Vršínského. „Nový motor zdá se mě ještě nejede, jak by měl,“ postěžoval si Vršínský. O sedmou příčku před závěrem dlouho bojovali Jiří Gottwald s Michaelou Peškovou, ale v posledním kole slovenská blondýnka Gottwalda postrčila, oba kolize zpomalila a na jejich pozice se nakonec protáhli Václav Brejla a Michael Vorba. Pešková byla za postrčení penalizována pětadvaceti vteřinami a klesla až na patnáctou příčku. Gottwald dojel devátý před Martinem Zajíčkem.


Podobně jako v prvním závodě, také po startu druhého nedělního klání se ujal vedení Petr Fulín, po prvním kole na něho soupeři ztráceli už více než jednu vteřinu a nakonec Fulín projel cílem vítězně s náskokem čtyř sekund. Navíc si opět připsal ve druhém kole nejrychlejší čas. „Auto fungovalo skvěle, všechno se povedlo. Dvojnásobný triumf nás hodně těší,“ řekl Fulín.


Na druhé místo se v úvodu na chvíli protlačil Patrik Nemec, ale pak se na druhé příčce usadil František Došek a sledován Janem Dostálem a Mateuzsem Lisowskim svoji pozici udržel až do cíle. „Vyměnili jsme tlumiče, auto se zklidnilo, líp sedí a zrychlilo,“ pochvaloval si Došek, zatímco Dostál si postěžoval, že jeho vůz jakoby postrádal výkon. „Využil jsem zaváhání soupeřů na brzdy, šlápli na to dříve a tak jsem se dostal na druhé místo. Pak jsem ovšem od někoho dostal ránu zezadu, to mě rozhodilo a spadl jsem na pátou pozici,“ uvedl Nemec.


V přetahované o šesté místo nakonec Martin Zajíček zdolal Ivana Vršínského. „Ze slušnosti jsem ho pustil,“ říkal žertovně Vršínský. „Nejdřív jsem Ivana postrčil a on se dostal do smyku. To mě ale připadalo hloupé ho předjíždět, tak jsem si počkal a pak ho vybrzdil před zatáčkami,“ sdělil Zajíček, za kterým dojel osmý Jiří Gottwald následovaný Michaelou Peškovou a Václavem Brejlou.


Kalich hořkosti až do dna si musel vypít Michael Vorba, jenž doplatil na strkanici Zajíčka a Brejly v nájezdu do druhého kola. S vylomeným zadním kolem pak Vorba zůstal stát mimo trať.


Čtvrtý podnik Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu se koná poslední srpnový víkend na Autodromu Most při závodech evropského poháru tahačů Matador Czech Truck Prix.