Kdyby měl Antonín Charouz vyhrát českého mistrovství jednou ročně, musel by začít závodit už v patnácti letech. O víkendu v Mostě totiž pražský rodák oslavil už svůj čtyřicátý titul.

Za tropického počasí Charouz spolu s Jaroslavem Janišem a německým jezdcem Stefanem Mückem vyhrál tříhodinovku a díky tomu může už nyní slavit titul mezinárodního šampiona Divize 4 a také vítězství v českém mistrovství ve vytrvalostních závodech Divize 4 nad 3500 ccm.

„Mám velkou radost, že se nám podařilo splnit cíl, který jsme si před sezonou dali. Děkuji Jarkovi se Stefanem a celému týmu za skvělou práci. Stále jsme ve hře o vítězství také v Poháru týmů i v hodnocení sprintů Divize 4 a samozřejmě se o ně budeme snažit,“ uvedl v cíli spokojený jezdec a manažer, který byl už v roce 1976 šampionem České republiky v automobilových soutěžích.

Sobotní tříhodinovku vyhrála posádka Mercedesu CLK-DTM s náskokem sedmi kol před italským triem Scarpaccio, Chizi, Cressoni za volantem Ferrari 430 GT2.

Charouzův největší soupeř, domácí stáj Bohemia Racing Team, cíl neviděla. Její Audi A4 DTM neodjelo ani čtvrt hodiny z vytrvalostního závodu a Tomáš Kostka se musel vrátit předčasně do boxů s problémy s mazáním motoru.

Ještě před zhasnutím červených světel na startovním roštu jezdec vnímal, že s agregátem není všechno v pořádku. „Vyrazili jsme dopředu, ale nejelo to podle mých představ. Navíc se mi do kokpitu začal valit dým. Začalo vynechávat i servo řízení a motor ztrácel výkon. Na palubní desce se pak rozsvítil alarm, a tak jsem auto po sedmi kolech odstavil,“ líčil zklamaný Kostka.

Tým BRT si všechno vynahradil v nedělním sprintu. Závod na třináct kol se odvíjel zcela v režii Theda Björka, který jel s druhým Audi A4 DTM. Švédský pilot vyhrál stylem start – cíl.

„Technika fungovala bezchybně, nebyly žádné problémy a vedro v kokpitu se dalo vydržet. Věděl jsem, že čím rychleji pojedu, tím dřív se dostanu na vzduch,“ žertoval Björk s odkazem na horké počasí.

Druhý v neděli dojel Charouz. „Byl jsem docela překvapený, jak jsem se Björka dokázal v prvních třech kolech držet. Pak jsme ale oba předjížděli o kolo jednoho z bavoráků a on se mezi námi roztočil. Musel jsem prakticky zastavit a Thed mi ujel. Pak už stíhací jízda neměla cenu,“ uvedl 55letý závodník.

Závod oktávek byl plný kolizí

Po tříměsíční pauze v Mostě pokračovla také třináctý ročník pohárového seriálu Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup. Vítězné body ve třetím podniku získali Polák Mateusz Lisowski a František Došek.

Oba závody byly plné dramatických okamžiků. K prvním strkanici došlo hned v úvodních dvou zatáčkách po startu první jízdy.

Nejprve Jan Dostál musel po bodyčeku krotit svůj vůz ve smyku. Následně Radek Bareš dostal hodiny, ve skrumáži kolem jeho auta schytal ránu Chorvat Tiki Ivoševič a oba jezdci museli ze závodu odstoupit. O pár stovek metrů dál se po dalším políčku přetočil Došek a propadl se až na konec startovního pole.

Toho využil Lisowski, se ujal vedení a rychle se svým soupeřům vzdaloval. „Začátek jsem přepálil, abych soupeřům ujel. To se povedlo, ovšem odnesly to pneumatiky, takže jsem musel v závěru zpomalit a být to ještě o dvě nebo tři kola delší, asi bych za sebou Aleše Jiráska neudržel,“ komentoval Polák své druhé vítězství v letošním ročníku poháru.

V úvodu druhého klání využil Došek nejvýhodnějšího postavení na startovním roštu a ujal se vedení před Milanem Vaňkátem, Jiřím Gottwaldem a Petrem Fulínem.

Z dalších míst se ovšem mocně dral dopředu Lisowski, ve třetím kole se dotáhl na Doška a začal na něho útočit. V následném infarktovém souboji ovšem zkušenější Došek nedal celých čtrnáct kol Polákovi šanci na předjetí a první místo uhájil.

„Byla to paráda. Povedl se mi start a pak jsem čekal co Mateusz vymyslí. Zkoušel to, ale nedonutil mě k chybě,“ říkal spokojeně vítězný František Došek.

Další podnik Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu se koná už 28. až 30. srpna v rámci závodu Evropského poháru tahačů Czech Truck Prix.