VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Carbonia cup a první díl sezony 2017 v Mostě je za námi

Most - Seriál závodů na okruzích s názvem Carboniacup potkáváme na našich i zahraničních autodromech už sedmým rokem. To už je docela pěkná řádka závodů a také pěkný počet startujících, který zase pro letošek trochu obměnil. K prvnímu závodu sedmidílného seriálu do Mostu přijelo 80 vozů, a tak měli fanoušci komu fandit. Nejen našinci se proháněli v neděli 9.4. po autodromu, ale také Slováci, Rakušané, Švýcaři, Poláci a nejpočetnější zastoupení měli Němci, a to hned v několika kategoriích. Nejrychlejšími vozy se stali konstrukce podobné superkartům, neboli Performer a Pacemaker.

16.4.2017
SDÍLEJ:

Účastníci Carbonia Cupu na autodromu v Mostě.Foto: Carbonia Cup

Ve skupině A1 zvítězil Jiří Mika s Citroenem SAXO VTS, a i když se mu snažil Petr Zelenka s nově zbarveným Suzuki Swift konkurovat, tak závod nakonec nedokončil. Skupinu A2 vyhrál Petr Morávek s Octavií DTM, před Vítem Martinovským a Tomášem Honcem s Hondami TypeR. Nováček Jaroslav Zach ze stáje Effective s Alfou Romeo 147 nakonec do závodu neodstartoval. Skupinu A3 opanovali němečtí piloti, neúspěšnější z nich byl Walter Forster s BMW M3, před Uwe Schäferem na BMW M3 a André Maškem s BMW 130i. Ve skupině A4 zvítězil Martin Šípek s BMW M3 GTR, před dalším BMW M3 Olafa Hauesnera z Německa a Nico Dauererem na Seatu Leon. Skupiny A5 a A7 měli jen po jednom jezdci, takže vítězili Miloš Merta se Subaru Impreza STi a Josef Dauerer z Německa na VW Scirocco.

Skupinu A8 vyhrál Vít Smejkal se Škodou Octavia, před Petrem Krejsou na Lotusu Elise a Petrem Suchomelem na Renaultu Megane Trophy. Nejsilnější auta v A9 vyhrál Michael Oliver z Rakouska na Porsche GT3 Cup, před stejným strojem Poláka Dominika K. Majkutewicze. Ultima GTR Lukáše Urbana cíl bohužel nespatřila. Stáj Mičánek Motorsport na prvním závodu chyběla a bude se zřejmě účastnit jiného seriálu.

Skupina B sériových cestovních vozů přilákala na start nováčky ve startovním poli. Zaujal start Jaguaru X type Tomáše Ferčáka. V B1 nedokončil závod Luboš Sázava. B2 vyhrál Miroslav Beer se Subaru, když jeho konkurenti Jiří a Pavel Zeman nakonec závod nejeli. V B3 dominovala stálice na závodech Carboniacupu Tomáš Beneš s Alfou Romeo, před Zdeňkem Čurdou na BMW 330 a Tomášem Ferčákem s již zmiňovaným Jaguarem. V B4 zvítězil Tomáš Honz na VW Scirocco, před Martinem Hanzlem na Hondě Civic a nováčkem Radkem Zimmerem na Lotusu Exige. Nejsilnější vozy skupiny B5 ovládl Boleslav Wazsek s Corvette ZR01, před Janem Strnadem s Mazdou MX5.

Céčka, neboli prototypy a jejich odvozené konstrukce přijely do Mostu v hojném počtu a zejména zahraniční konkurence byla cítit. Vůbec nejrychlejší prototypy značek Performer, či Pacemaker přivezli právě zahraniční účastníci. V C1 zajel nejlépe Peter Elkmann z Německa na Performeru, před konstruktérem Gottfriedem Hatzem z Rakouska na Pacemakeru PMP1 a Hanno Lichtschlagem na dalším Pacemakeru. V C2 byl nejúspěšnějším Wolfgang Maurer z Rakouska na Caterhamu, když další konkurence A.Krammer ani V.Heinke do cíle nedojeli. C3 zvítězil Michal Rejman, před Jakubem Kirchnerem a Markem Bláhou, v C4 zajel vítězně Bernhard Kranzmüller z Rakouska na Caterhamu, před Martinem Křečkem a Alexandrem Tietjem z Německa. Ve skupině C5 pak vyhrál Jan Mareček, který přesedl z Nissanu GTR do KTM X-bow, před Radimem Havlíkem a Dominikem Jechem na Arielu Atom.

Skupina D formulových monopostů přivítala celkem různorodé pole, kterému celkově kraloval Jan Rieger s Glorií C8F. Ten vyhrál jak v D1, tak i celkově. V D1 vyhrál před Němcem Andreasem Stamannem s formulí. Ve čtrnáctistovkách s automobilovými motory D2 dominoval Pavel Langer s Autolou, tedy vlastní konstrukcí, před Kay Hähnerem s Estonií 21 a Miroslavem Petkovem z Bulharska s Tomisem 02. V šestnáctistovkách D3 dominoval Němec Heiko Werner s Estonií 25, před jeho krajankou Jeanette Siegert na MT 77. Mezi dvoulitry D4 se sešlo celkem 6 aut. Přivítali jsme navrátilce Filipa Zelenského, který Dallaru Mugen Honda 394 F3 vyměnil za novější Dallaru F308 a po dvou letech se vrátil na závodní dráhu. Nakonec mu jeho snažení stačilo na druhé místo v D4, když ho prozatím pojel Václav Laušmann s formulí Renault 2,0. Třetí skončil Němec Günter Weiss na formel Renault 2,0 a Slovák Nižňanský s Oplem Lotus skončil pátý. Trochu v cíli chyběl Boris Machulda, který vystřídal Vladimíra Netušila ve vítězném Effective Racing.

Partnerem a garantem se stala pro mostecký závod firma Hankook, tedy značka vyrábějící nejen závodní pneumatiky, která mimochodem letos sponzoruje pohár pro jezdce, kteří ovšem celou sezónu musí závodit na jejich gumách.

V květnu se jezdci Carboniacupu vydají do Maďarska na Pannoniaring, tak budeme držet palce do soubojů na zahraniční trati.

Vláďa Rožánek

Autor: Redakce

16.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

V Lomu také letos pořádají sbírku Štěkání na Ježíška

Matěj Koudelka z vítězného Atlética Most svádí souboj o míč.

Atlético Most je letošním mistrem mosteckého malého fotbalu

Zahájení nejstaršího vánočního trhu v Drážďanech se blíží

Drážďany - Návštěvníci si o druhé adventní sobotě užijí tradiční Štolovou slavnost.

Přivolejte hasiče, požádal žhář ženu, když nenašel telefon

Most - Mladík postupně zapálil několik kontejnerů. Sám na ně upozornil.

Za odevzdaný papír žáci koupili strom. Rozzáří školní prostranství barvami

Litvínov /FOTO, VIDEO/ - Studenti základní školy v Litvínově u ní zasadili ambroň.

Vítáme vás na světě! Nově narozená miminka v okrese Most

Okres Most - Podívejte se na čerstvě narozené nové občánky z našeho okresu. Rodičům blahopřejeme!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT