„Most je vždy součástí naší přípravy, protože je to v podstatě domácí trať. Poprvé jsme na testech s oběma auty a hlavním cílem je zkouška nových pneumatik od firmy Goodyear. Skoro celá konkurence na nich jezdí, ale my dosud závodili na značkách Rigdon,“ prozrazuje důvody těchto testů mistr Evropy David Vršecký.

Testovací jízdy začínají v jedenáct hodin dopoledne. Je krásné slunné počasí a v něm se odhaluje úplná novinka v barvách roudnické stáje. Markus Bösiger, který je v Buggyře na pozici tzv. zákaznického jezdce, tedy jezdce, který sice je součástí týmu, ale má přece jen jiné smluvní podmínky než čistokrevný jezdec Buggyry David Vršecký.

„Markus celou svou závodní kariéru jezdil v černo stříbrných barvách. V minulé sezóně zůstal věrný barevné podobě stáje, tedy modro-červeno-stříbrné kombinaci, ale pro letošní rok jsme se rozhodli, aby si svůj vůz upravil podle vlastních představ. Pro hovořilo i to, že byly chvíle ve kterých jsme i my špatně rozeznávali naše jezdce,“ vysvětluje změnu barevné kombinace i jednoho z vozů Buggyry šéf stáje Jan Kalivoda.

To už jsou ale oba jezdci na dráze a testují své nadupané trucky v paprscích jarního slunce. Velmi zajímavý pohled na dráhu poskytuje černá barva na Bösigerově voze. Všem přihlížejícím se zdá změna jen k lepšímu. Oba jezdci jsou skutečně velmi dobře rozeznatelní. Je poledne a jezdci se vrací do zázemí stáje pořádně zpocení. „Prdla mi pneumatika na zadním kole, ale nic vážného. Jinak auto jezdí dost dobře. Jsem sám zvědavý, jak to bude vypadat ve skutečném závodě,“ hodnotí David Vršecký.

„Čeká nás obhajoba titulu a tak očekáváme, že konkurence půjde do sezony s jediným cílem, a to zmenšit naší nadvládu,“ říká Jan Kalivoda. „Změnily se i pravidla. Dost se závody trucků přiblíží závodům cestovních vozů. Úplně největší změnou bude, že v hlavním závodě získají jezdci umístění a body a v tom následujícím pojede prvních osm v opačném pořadí a za polovinu bodů. Chápu, že jde o zatraktivnění závodů pro diváky, ale pro týmy to budou zase větší náklady, protože je naprosto logické, že závodník, který dojede v hlavním závodě první a bude v dalším závodě startovat z osmého místa se rozhodně s takovým umístění nespokojí a půjde tvrdě za dalším vítězstvím,“ odhaluje změnu v pravidlech šéf týmu. „Vzhledem k tomu, že i nás se dotkla finanční krize a i z důvodů zefektivnění práce a nákladů je pravdou, že jsme dva zaměstnance z týmu museli vyškrtnout, ale věřím, že to na dráze znát nebude,“ dodává Jan Kalivoda.

A jezdci opět vyrážejí na dráhu a opět se vrací s dalšími poznatky, které mají pomoci týmu Buggyra obhájit loňské pozice. „Testy už dospěly k závěru. Zkoušíme nové pneumatiky od jiného výrobce, ale zatím nic-moc. Buď jsou rychlé, ale nevydrží, nebo vydrží, ale jsou pomalé. Tak uvidíme na čem budeme nakonec jezdit,“ prozrazuje s typickým úsměvem David Vršecký. „Na letošní sezónu se těším. Chápu manažera týmu, že nové pravidlo o změně pořadí v závodech není pro náklady nejlepší, ale pro mě to bude rozhodně výzva. Mě totiž baví, když se něco nepovede a já startuji z posledních míst a pak musím dohánět ztrátu. To je to pravé závodění, to je ten správný adrenalin,“ uzavírá celodenní testování v Mostě David Vršecký.