Krutou připomínkou toho, co se může stát, je například tragická nehoda z neděle 14. listopadu, kolem osmé hodiny večer, na silnici I. třídy č. 27, za obcí Žatec směrem na Radíčeves.

Na rovném úseku silnice vjel šestatřicetiletý řidič Škody Octavia do protisměru a střetl se s protijedoucím osobním Nissanem Almera, řízeným starším řidičem. Po nárazu byla obě vozidla odhozena, Octavia do pravého silničního příkopu a Nissan vpravo na nezpevněnou část komunikace. Při nehodě došlo k usmrcení řidiče v Octavii a k těžkému zranění jeho osmatřicetiletého spolujezdce. Řidič Nissanu byl převezen do mostecké nemocnice s těžkým zraněním, kterému podlehl. Jeho šestadvacetiletá spolujezdkyně vyvázla s lehčím zraněním. Po ošetření byla z nemocnice propuštěna, uvedla Jaromíra Střelcová z lounské policie.

Co můžeme ze smrtelných dopravních nehod vyčíst? Podívejme se na letošní tragédie v okresech Litoměřice a Louny z hlediska policejních statistik. V rámci Ústeckého kraje jde o tzv. vnitřní okresy. Nesousedí s německou státní hranicí, ale přesto představují dopravně zatížené tranzitní okresy.

Od ledna do konce října zemřelo na Lounsku 6 a na Litoměřicku 7 osob při dopravních nehodách. Nejčastější příčinou byl nesprávný způsob jízdy – třikrát na Lounsku, čtyřikrát na Litoměřicku. V obou okresech po jednom člověku zemřelo na železničních přejezdech.

Nejvíce mrtvých policie eviduje na silnicích 1. třídy – 3 na Lounsku, 4 na Litoměřicku. Silnice 1. třídy jsou nebezpečné při nehodách, protože zde auta jezdí vyššími rychlostmi než na ostatních komunikacích. Nejméně nehod, po jedné v každém okresu, bylo na místních silničkách.

V jednom případě smrtelné nehody měl viník nehody v sobě drogu (Lounsko) a v jednom více, než jedno promile alkoholu (Litoměřicko). Nejvíce mrtvých pohřební služby sbírají od rozbitých osobních aut (4 na Lounsku a 6 na Litoměřicku). V jednom případě smrt nastala na motocyklu na Lounsku a naopak u jednoho mrtvého není jisté, jak k tomu došlo, protože řidič ujel. Nákladní auto mělo podíl na smrti jenom v jednom případě na Lounsku.

Většina smrtelných nehod se odehrála na suché vozovce – 5 případů na Lounsku a 7 na Litoměřicku. Na sněhu v obou okresech bylo po jednom smrtelném zranění na zasněžené silnici a na Litoměřicku jedno úmrtí eviduje policie při nehodě na náledí. Čili ve většině smrtelných nehod byly podmínky pro jízdu optimální. Co dodat?