Otec argumentoval, že Most je docela hezký a má široké ulice vhodné pro cyklistiku. Rozhovor dvou generací ukazuje, že seriálový slogan “Dycky Most!” nezabírá u každého. Propagace města je nekonečný příběh. Změny k lepšímu mohou trvat desítky let.

Očekává se, že Češi budou v době koronaviru víc cestovat po tuzemsku než vyjíždět do ciziny. Mostecko má tedy šanci přilákat o něco víc turistů a ukázat, že není ošklivé. Hned při prvním vykročení do nové éry ale region klopýtl. Zbytečně vyhrocená kampaň proti stovkám techniků, kteří přijeli v nouzovém stavu opravit místní chemičku a zaplnili prázdné hotely, nesvědčí o pohostinnosti. Ti lidé se sem sotva vrátí na výlet. Když někdo vyhání hosty z ciziny, může v budoucnu vyhánět i hosty ze své domoviny. Důvod se vždy najde.

Že tu vzteklina není? Naproti by se jí ale chodit nemělo

Průmyslem a sociálními problémy rozervaný Most není jako Karlovy Vary nebo Český Krumlov. I když má hrad, kostel, muzeum, sportovní areály, zeleň, jezera a na dosah Krušné hory, první kemp tu vznikl teprve před několika lety. Propagační videa na internetu, která ukazují Most jako moderní město, jsou sice hezká, ale důležitější je, jak se v něm cítí jeho obyvatelé a jak o něm mluví.

Když kluk z cizího města řekne, že by raději spal pod mostem než v Mostě, je někde chyba. Tady nepomůžou jen videa a nové atrakce. Hodně záleží na spravedlivém přístupu rodičů. Diskutování s dětmi o realitě českých měst je jednou z cest jak podporovat zvídavost a tedy i budoucí turismus.