Nepomáhá jim ani městská protihluková vyhláška, iniciovaná soušským spolkem, kterou autodrom nedodržuje, protože ji považuje za nelegální a likvidační. Spor, který se už dostal k soudu, trvá pět let a rozuzlení je v nedohlednu.

Autodrom je hlučný ze své podstaty, protože motory závodních vozidel nejsou tiché. Tradice automobilových a motocyklových soutěží v Mostě navíc sahá hluboko do historie a vždy lákala desítky tisíc fanoušků z Československa i ciziny. Jejich zájem o autodrom trvá a jeho popularitu nedávno ukázal i seriál Most!. Z pohledu návštěvnosti a cestovního ruchu je autodrom turisticky nejatraktivnějším místem Mostecka, což politici musí brát v potaz. Proto někdy reagují na stížnosti na hluk opatrně a proto se někdy zdá, že autodromu straní, čímž ztrácejí přízeň části voličů.

Kritici hluku poukazují na to, že autodrom leží u obytné zóny, která vznikla dřív než závodiště. Důležitý je i argument, že sousedům dříve hluk tolik nevadil, protože ho bylo méně díky menšímu počtu motoristických akcí. Hromadně a intenzivně si lidé ze Souše stěžují až od roku 2014, kdy areál změnil majitele, který rozjel podnikání na autodromu ve velkém. Jedna z obyvatelek Souše upozornila, že situace se zhoršila navzdory protihlukovým opatřením, že hluk snižuje kvalitu života, že se jezdí ve všední dny i o víkendech, že lidé z rodinných domů rámusu neuniknou a neodpočinou si. Hluk pravidelně překračuje zákonnou normu, což ukazuje nepřetržité úřední měření a prokázali to i hygienici, ale autodrom se placení pokut vyhýbá. Vědci mezitím odebrali Soušanům vzorky slin, aby zjistili vliv stresu z hluku na jejich zdraví.

Situace je vážná a je znepokojující, že veřejné instituce nedokážou zajistit pořádek. Opilce za rušení nočního klidu zpacifikují hned, protože nemá tak dobré právníky na obstrukce jako autodrom, který si může dovolit hrát na oběť křivdy. Má sice právo bránit se vůči tvrdosti předpisů, ale ke svým sousedům se chová mnohem tvrději - byznys v motoshow upřednostňuje před jejich zdravím. Takové sobectví autodromu štěstí v podnikání nepřinese. Pokud však realizuje stavbu hotelu a víc se zaměří na méně hlučné vedlejší příjmy, třeba na testování autonomních vozidel a služby pro motoristy, všem se uleví.