VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Moldaváčka možná zachrání dcera neměckého obra Deutsche Bahn

Most – Firma patřící německé dráze Deutsche Bahn má zájem o provozování trati Most–Moldava. Začíná se opět hovořit o přímém spojení z Mostu do Saska.

22.4.2012 6
SDÍLEJ:

Moldaváček využívají lidé na cestu do práce a z práce a také turisté. Budoucnost trati je ale nejistá.Foto: DENÍK

Horskou železniční trať z Mostu přes Dubí na Moldavu, které už řadu let hrozí zánik, chce provozovat společnost Arriva vlaky. Ta je součástí největšího německého železničního koncernu Deutsche Bahn AG. Její dceřiná firma by obnovila každodenní provoz na trati, která je kulturní památkou, a zmodernizovala by vlaky.

Mosteckému deníku to včera potvrdil Ivan Procházka, generální ředitel Arriva Holding ČR. O termínech se zatím nehovoří. „Jednání je na začátku. Musí se schválit celá řada věcí,“ sdělil. O plánu firmy Arriva, která zajišťuje železniční i autobusovou dopravu v 11 evropských zemích, diskutovali v pondělí zástupci obcí a měst ležících na trati. Sepsali memorandum, které po podepsání starosty pošlou hejtmance a krajským zastupitelům. Ti mají novinku podpořit. „Je to nejzajímavější záměr od doby, co se tratí zabývám,“ řekl organizátor jednání Petr Pípal, starosta Dubí a předseda česko-německé dopravní komise Euroregionu Krušnohoří. Pokud by převzala trať dceřinka německých drah, stoupla by naděje na propojení české a saské železnice, kterou rozdělila 2. světová válka. Na německé straně mezi Holzhau a Moldavou chybí ke spojení osm kilometrů. „Je to reálný projekt, což potvrdila i studie proveditelnosti, ale na realizaci zatím nejsou peníze,“ sdělil Pípal.

Převzetí Moldaváčku renomovanou firmou se líbí i mostecké radnici. „Je to nesmírně zajímavá myšlenka. Pokud by se zdařila, bylo by to jedině dobře,“ sdělila náměstkyně primátora Hana Jeníčková.

„O jednání víme. Jsme tomu nakloněni, bude ale záležet na tom, jak se to vyřeší legislativně,“ řekl Martin Miller, předseda Klubu přátel krušnohorské železnice. Trať na Moldavu provozují České dráhy. S Ústeckým krajem mají smlouvu do roku 2019.

Jeníčková nevylučuje, že soukromá firma by mohla převzít i další regionální trati, třeba Mostem dotovanou Švestkovou dráhu vedoucí do Lovosic. Bude záležet na ekonomických analýzách.

Autor: Martin Vokurka

22.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Litvínov versus Vítkovice.
8

Litvínov se po krachu v Pardubicích vrátil zpět na vítěznou vlnu

Studentské volby. Ilustrační foto.

Čtyři školy na Mostecku budou volit prezidenta nanečisto

V litvínovské nemocnici následné péče přibyla lůžka

Litvínov - Investice si vyžádala skoro dva a půl milionu korun. Vznikl i kontaktní sociální úsek.

DENÍK NÁM FANDÍ: V pondělí představíme další fotbalový tým

Okres Most - Nenechte si ujít pondělní tištěné vydání Mosteckého deníku s projektem Deník nám fandí.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Raději zpoždění, než jízda metrem. Autobusy RegioJetu zamíří zas i na Florenc

Most, Chomutov, Louny – Firma vyslyší stížnosti zákazníků, kteří se bouřili proti výstupu na okraji hlavního města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT