Předchozí
1 z 5
Další

Rudolf HaufZdroj: Deník/Martin Vokurka

Do práce na kole jezdil už v sedmdesátých letech do chemických závodů v Záluží. Má tři syny, bývalé hokejisty, kteří také jezdí na kole.„Individuálně jsem se začal dopravovat a z jízdy radovat už na tříkolce,“ říká s úsměvem. Následovala samozřejmě koloběžka a v žákovských letech už si osedlal tatínkovo kolo. Byla to takzvaná Hapina, na které otec jezdil, jako většina horníků kolečkářů, do práce na Důl Ležáky. „Už tenkrát jsem nejezdil jen kolem baráku, ale vyjížděl jsem z města ven, do okolních vesnic,“ vzpomíná. Silničního Favorita dostal od tatínka k osmnáctým narozeninám.

Rudolf HaufZdroj: Deník/Martin Vokurka

Velký propagátor cyklistiky připomíná, že na kole se lze vydat až k německým sousedům. Sám také opakovaně navštěvuje s manželkou Jeseníky - ráj cyklistiky. Doporučuje třeba výlet na vodní elektrárnu Dlouhé Stráně či na Rysí skálu. Zastává názor, že je nesmyslné pořádat v lednu, květnu a září cyklojízdy v kampani Na kole do práce, protože podle něj by se z jízdního kola neměla dělat rarita, když je to dopravní prostředek. Není žroutem kilometrů. Jezdí si podle chuti a potřeby.

Rudolf HaufZdroj: Deník/Martin Vokurka

Rudolf Hauf také jako dobrovolník vozí seniory v rikše s přídavným elektromotorem. „Ano, s elektrickou rikšou vozíme seniory s hendikepem i bez pro radost z pohybu. I město Most je pro provoz cyklorikšy ideální místo. Je to šance pro město Smart Cities a město s dobrou adresou."

Rudolf HaufZdroj: Deník/Martin Vokurka

Na otázku, zda se považuje za cyklistu aktivistu, odpovídá: „To ne, považuji se za popularizátora městské a meziměstské cyklodopravy. V poslední době se snažím vyšlapat dálkovou cyklotrasu po Staré solné stezce přes Krušné hory. V první etapě bude o Greenways Halle - Praha a ve druhé etapě EuroVelo Lübeck - Trapanio, propojení Baltského a Tyrhenského moře dálkovou cyklotrasou. S využitím stávajících cyklostezek a spolupráce s Fakultou tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze a Klubem českých turistů by náklady odpovídaly využití,“ říká.

Rudolf HaufZdroj: Deník/Martin Vokurka

Cyklodoprava podle Rudolfa Haufa není jen příměstskou rekreací. „Celoročně jezdit na kole, když zrovna nepadají trakaře a při špatné viditelnosti, je výborné, a navíc to prodlužuje život,“ uzavírá.