Právě Stromboli tu vystoupí v pátek 24. července. A jak na žateckou Dočesnou letos v září?

To vše Deníku prozradila v rozhovoru při své návštěvě v Ústí nad Labem…

Loni jste po dlouhé době vydala album se skupinou Stromboli, s kytaristou Michalem Pavlíčkem, baskytaristou Jiřím Veselým a bubeníkem Klaudiem Kryšpínem. Deska „Fiat Lux" u Warner Czech se povedla, jaký to je pocit, vrátit se na scénu s takovou kapelou a právě s Michalem Pavlíčkem?
My jsme s Michalem Pavlíčkem nikdy spolupráci nepřerušili. I když jsme rozpustili Stromboli v devěta- osmdesátém roce, naše cesty se neustále protínaly jak v životě osobním, tak v profesním. Zpívala jsem často Michalovy skladby, účastnili jsme se společných projektů, Michal napsal spoustu hudby pro reklamy, potkali jsme se také na dvou divadelních představeních v muzikálech Obraz Doriana Graye a Dáma s kaméliemi. Takže jsme neustále v kontaktu a když za námi přišlo několik promotérů a pořadatelů, jestli bychom alespoň jednou nechtěli obnovit činnost Stromboli, jen jednorázově vystoupit, nejprve jsme to odmítali. Ale protože těch dotazů bylo čím dál tím víc, tak jsme se rozhodli loni uspořádat velký koncert v původním obsazení v pražské O2 Areně, kterou jsme nakonec vyprodali. Bylo to nádherný. A na to konto přišly nabídky na letošní léto, většinou na prestižní festivaly anebo na samostatné koncerty. Takže v létě jedeme asi třicet koncertů a objedeme celou republiku.

Vaše nová deska Fiat Lux je moc pěkná, nicméně mě trochu zklamalo, že jste nepřizvali ke spolupráci Vildu Čoka. Vím, že i na legendárním dvojalbovém debutu Stromboli z roku 1987 je „jen" jako host, ale přesto… Nehodil se vám do konceptu?
Tohle album Fiat Lux je, myslím, hodně odlišné od předešlých desek Stromboli. Ale rukopis je na něm stále totožný a Michal se skutečně nezapře, protože jeho melodika, jeho charakteristická kytarová hudba je nezaměnitelná. Myslím si, že velice dobře navázal na naši hudbu z osmdesátých a devadesátých let. Ale Vilém nikdy do Stromboli úplně nepatřil, protože byl host našich koncertů, a taky ne všech. Takže s jeho účastí Michal na tomto albu nepočítal, protože ho pojal velmi komorně. Vlastně je to taková moje a jeho výpověď.

Na novince Stromboli už nemáte žádné texty od klasika poesie Christiana Morgensterna, zato vám texty dělali dva osvědčení čeští autoři, Vlasta Třešňák a Petr Kolečko. Dá se říci, že jsou důstojnou „náhradou" již zkraje minulého století zesnulého proslulého německého básníka?
Oba textaři alba Fiat Lux, Vlasta Třešňák i Petr Kolečko, jsou důstojnou náhradou Morgensternových textů v překladu Josefa Hiršala, ale i naprosto plnohodnotnou silou a emotivní složkou našich písniček. Oba patří k tomu nejlepšímu, co se v Čechách prózy a textu týče. Jsme moc rádi, že s námi na tomto projektu spolupracovali.

Vlastimil Třešňák napsal, vyjma dvou písní, texty ke všem. To má tak plný šuplík textů?
Michal ho oslovil a spolupracovali způsobem opačným, než se většinou dělá. A sice že Michal zhudebňoval Vlastovy básně. Myslím, že tento způsob byl velice šťastný a podařil se. Vlastovy texty daly tomuto albu určitý názor, určitou filosofii.