V Plzni trvale bydlí, má zde i manželku a malou dceru Kristýnku. Do Mostu jenom dojíždí. K divadlu se dostal oklikou, maturoval na strojní průmyslovce. Strojařinu ale nikdy nedělal. Chvíli úředničinu a potom nastoupil na základě vyhraného konkursu na místo redaktora zpravodajství studia Českého rozhlasu Plzeň. Žurnalistickou a rozhlasovou práci si musel nastudovat sám jako samouk. Přitom všem ještě provozoval i amatérské divadlo a muziku. Založil několik hudebních skupin, profesionálně bubnoval. Ale v roce 2000 nastupuje, i přes rozmlouvání ředitele plzeňského rozhlasu, opět na základě konkurzu jako herec do mosteckého Divadla rozmanitostí. Odtud je do činohry velkého divadla již jen kousek. Na tak krátký časový úsek jistě pozoruhodná výkonnost.
Petr Batěk však ze své horlivosti neslevil ani v Mostě. Samotné hraní v divadle mu nestačí, a tak si vymýšlí, spolu s Mírou Kuželkou, známým mosteckým hudebníkem, pořad Bez opony. Zde zpovídá pozvané osobnosti mosteckého divadla. Minulosti i současnosti. Ta nejbližší opona bude mít premiéru na komorní scéně mosteckého divadla 14. října 2007. Představí se v ní zakladatel Divadla rozmanitostí a také jeho bývalý umělecký šéf, žák Josefa Skupy Jiří Středa. Spolu s režiserem Vítem Venclem a herečkou Jarmilou Vychodilovou. Tyto pořady produkují Batěk s Kuželkou nejenom pro Městské divadlo Most, ale také, nahrané na zvukové nosiče, pro Český rozhlas Ústí nad Labem.
Další tvář Petra Baťka v Mostě je muzikantská. Bubnuje v Kuželkově Kalandra revival bandu. 30. září 2007 představil na komorní scéně Městského divadla Most svůj další projekt. Skupinu The End of Colours v pořadu The Doors revival. Sám je jejím členem jako bubeník. Americká skupina The Doors vznikla v roce 1966 a svoji první LP desku vydala o rok později. V jejím čele stál bouřlivák, ale vynikající zpěvák, Jim Morrison. Ten zemřel v roce 1971 a jeho smrt je dodneška zahalena mnoha tajemstvími. Pravdou ovšem je, že alkoholu ani drogám se Morrison nijak nevyhýbal. Pravdou je ale i to, že skupina Doors patřila k tomu nejlepšímu, co mohla americká rocková scéna koncem šedesátých let minulého století nabídnout.
Koncert Baťkovy skupiny The End of Colours byl vzpomínkou na tuto legendární kapelu a připomínkou čtyřicátého výročí vydání jejich první LP desky. Revival the Doors od Baťkových The End of Colours však není jejich přesnou kopií. Sice jsou oblečení a hrají stejně jako oni, ale navíc se snaží také pochopit jejich filosofii i atmosféru doby, a to vše demonstrovat po svém. Dát do toho všeho něco ze sebe a svého.