Strojvedoucí Petr Vaněk opětovně složil zkoušky a funkci strojvedoucího znovu vykonává. Kdyby soud zamítl jeho odvolání, řídit vlak by nemohl. Soud ale jeho odvolání vyhověl a zmínil například Vaňkovu dosavadní bezúhonnost i to, že před výjezdem vlaků chyběla kontrolní pojistka.

Zatímco v minulosti vlak vyjížděl na cestu po kontrole strojvedoucího i výpravčího, nyní výpravčí chybí a jeho činnost, která znamenala pojistku, nebyla podle soudu ničím nahrazena. Vaněk po rozhodnutí pouze řekl, že je spokojený, situaci dál nekomentoval.

Nehoda se stala loni 5. března po osmé hodině ráno, kdy se vlaky čelně srazily na výhybce. Vaněk tehdy podle obžaloby nerespektoval znamení "stůj" na návěstidle a vjel na kolejní cestu proti jedoucímu vlaku. Zranilo se tehdy třiadvacet lidí, patnáct z nich muselo do nemocnice. Šlo především o odřeniny, zhmožděniny, vykloubení, ale i podezření na zlomeniny. Z obou vlaků záchranáři tehdy evakuovali kolem 250 lidí. Materiální škoda byla vyčíslena zhruba na čtyři sta tisíc korun.

Srážka vlaků v Brně.

Muž vinu uznal a omluvil se. Uvedl, že jakmile si uvědomil svoji chybu, snažil se střetu zabránit, ale už to nešlo. Městský soud v Brně mu loni na konci října uložil trest osmnáct měsíců podmíněně odložených na dva roky a k tomu roční zákaz činnosti výkonu funkce strojvedoucího. Právě se zákazem činnosti muž nesouhlasil.