ON-LINE reportáž ke koronaviru najdete ZDE

O situaci se Povšík rozepsal na webu odborů. „Vzhledem ke kombinaci negativních vlivů, jako je špatný odbyt, nedostatek dílů, komponentů, přerozdělování koncernem Volkswagen a nedostatek zákazníků, zejména fleetových, z těchto důvodů dojde k nečekanému chaosu, který nikdo z nás nepamatuje,“ uvádí odborář.

Zaměstnanci podle něho nebudou vědět, kdy budou povoláni, a vzápětí může být všechno jinak. Povšík se také obává chaosu ve směnách, které by mohly být nahodile odvolávány ze dne na den. Prvních 14 dní by tak podle něho mohlo být velkou zkouškou.

Samotná automobilka ale uvádí, že má vše pod kontrolou.

Odstavné parkoviště nových vozů Škoda
Český automobilový průmysl počítá ztráty. Výrobci přišli za měsíc o 67 miliard

Jedním z palčivých problémů, který by mohl hatit práci, je vidina nedostatku dílů a dalších komponentů, které se vyrábějí právě v Číně, odkud se nákaza Covid – 19 začala šířit do celého světa, nebo v Itálii. „Identifikovali jsme možná rizika v dodavatelském řetězci. Jedná se především o zajištění subkomponentů (vyráběných v Číně a Itálii) pro výrobu našich dílů,“ popsala Deníku za automobilku Kamila Biddle.

Situaci ve Škoda Auto sledují a jsou v úzkém kontaktu s dodavateli. „Naší prioritou je zajištění hladkého průběhu obnovení výroby a zajištění dostatku dílů pro výrobu,“ dodala Biddle.

Bezpečnostní opatření

Opětovný rozjezd je zatím opravdu plánovaný na 27. dubna od 6 hodin ráno. Komplikací by snad neměla být ani protiepidemická opatření, která bude nutné zavést a která doprovodí znovuobnovení výroby.

Bohdan Wojnar.
Člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar má koronavirus

Zaměstnanci dostanou roušky nebo respirátory, k dispozici budou volně přístupné dávkovače s dezinfekcí. Při vstupu do areálu firmy budou zaměstnanci podrobeni namátkové kontrole teploty. Nezodpovězenou otázkou zůstává, jak budou vypadat třeba hromadné pauzy, nebo odchody do firemní kantýny a stravování celkově.

Bez nočních směn

Podle Povšíka se pak nikde, až na výjimky, nebude pracovat na noční směny a závody, to se týká i Vrchlabí a Kvasin, nepojedou na sto procent své výrobní kapacity. „Vyrobíme daleko méně aut, daleko méně komponentů. Do firmy přijede jen zlomek kamionů a vypravíme minimum vlaků s našimi produkty,“ doplnil odborář, který zároveň doufá, že odbory společně s automobilkou vše zvládnou.

Budova magistrátu v Mladé Boleslavi.
Na úřad osobně? Ano, ale jen na objednávku

Škoda Auto zastavila výrobu ve všech třech českých podnicích (Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí) kvůli koronaviru ve středu 18. března, což postupem času prodlužovala. Z původních čtrnácti dní se tak stal více než měsíc. V samotné automobilce se objevilo několik případů onemocnění Covid - 19. Mezi nakaženými byl také předseda představenstva odpovědný za řízení lidských zdrojů Bohdan Vojnar.

Škoda Auto. Ilustrační foto.
Škoda Auto plánuje obnovit výrobu 27. dubna