Největší společnost v regionu střední a východní Evropy tak bude pátým rokem v řadě přítomna v padoku královské disciplíny motoristického sportu. Barvy týmu AlphaTauri budou hájit jezdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Nizozemí.

„Skupina ORLEN je nejvýznamnějším multienergetickým koncernem ve střední a východní Evropě s více než 100 miliony zákazníky. Globální povědomí o značce je zásadní pro dosažení našich strategických cílů. Téměř polovina příjmů koncernu pochází z prodeje v zahraničí. Proto se důsledně zaměřujeme na sportovní sponzoring, jehož základním kamenem je naše přítomnost v nejprestižnějším závodním seriálu, kterým série Formule 1 jednoznačně je. Díky této publicitě dokážeme oslovit stovky milionů fanoušků na celém světě a budovat konzistentní mezinárodní marketingovou strategii. Tento obrovský potenciál budeme i nadále efektivně využívat ve spolupráci s týmem Scuderia AlphaTauri,“ říká Daniel Obajtek, předseda představenstva společnosti PKN ORLEN.

Zdroj: Scuderia AplhaTauri

Popularita Formule 1 v uplynulých letech rapidně vzrostla. V loňské sezoně sledovalo tyto závody 445 milionů televizních diváků po celém světě. Počet lidí, kteří sledovali souboje nejlepších jezdců na světě přímo z tribun závodních okruhů, přesáhl pět milionů. V roce 2021 se počet zhlédnutí videí na oficiálních profilech Formule 1 – na portálech Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat a Twitch – zvýšil o 50 procent na sedm miliard. Počet reakcí na sociálních sítích dosáhl 1,5 miliardy, což znamená meziroční nárůst o 74 procent. Tým Scuderia AlphaTauri je známý svou digitální aktivitou a realizací vzrušujících marketingových formátů. Počet sledujících na profilech tohoto týmu na sociálních sítích přesáhl 6,5 milionu.

V posledních letech byly například fotografie jezdců sponzorovaných týmů použity při aktivitách na podporu procesu rebrandingu čerpacích stanic v České republice, Německu a na Slovensku nebo při četných aktivitách propagujících produkty Stop Cafe, paliva VERVA nebo zákaznický věrnostní program. Například v České republice se díky těmto aktivitám, doplněným o propagační turné monopostu F1 po čerpacích stanicích, podařilo zvýšit povědomí veřejnosti o značce ORLEN již na úroveň 40 procent.

„Formule 1 je pro český trh skvělou marketingovou platformou. Každý čtvrtý zákazník čerpacích stanic v České republice je fanouškem této královské sportovní disciplíny a téměř 40 procent našich zákazníků podporuje sponzorství týmu Formule 1,“ dodává Tomasz Wiatrak, a uzavírá: „Rozšiřujeme své aktivity také na Slovensku a v Maďarsku a Formule 1 je v těchto zemích také velmi populární. Zájem o Formuli 1 tam vyjadřuje každý třetí zákazník našich čerpacích stanic.“

V průběhu sezony 2023 bude logo ORLEN viditelné na závodním monopostu hned na několika místech – na přídi vozu, zadním spoileru, deflektorech, bezpečnostním rámu halo, zrcátkách. Současně bude umístěno na kombinézách a oděvech jezdců a mechaniků a v padoku. Jezdci se budou také účastnit reklamních kampaní realizovaných společností. Nová smlouva také skupině poskytuje právo titulárního partnerství týmu Scuderia AlphaTauri Esports při virtuálních závodech.

Scuderia AlphaTauri je líhní mladých talentů, v níž budoucí šampioni získávají své první zkušenosti se závodem Formule 1. Tým patří společnosti Red Bull, která pomáhá při adaptaci jezdců v nejprestižnějším seriálu motoristického sportu na světě. V minulosti, kdy tento tým nesl označení Scuderia Toro Rosso, jej reprezentovali mimo jiné jezdci jako Sebastian Vettel a Max Verstappen, kteří mají na svém kontě celkem 88 vítězství a šest mistrovských titulů. V letošním roce budou barvy italského týmu hájit jezdci Yuki Tsunoda z Japonska a Nyck de Vries z Nizozemí. Barevný design monopostu AT04 pro sezonu 2023 byl odhalen v sobotu 11. února na Brooklynském mostě v New Yorku. Začátek sezony je naplánován na první březnový víkend v Bahrajnu.

Nová smlouva tak znamená konec tříletého partnerství koncernu s týmem Sauber Motorsport.

Pavel Kaidl – tiskový mluvčí ORLEN Unipetrol RPA