Poprvé se vozy závodící v sérii Thoroughbred Grand Prix pod patronací FIA na závodním okruhu Autodromu Most představily v červnu roku 1998. Odjely zde ještě další tři ročníky, takže naposledy zde soupeřily v roce 2001, tedy před dvaceti lety. Za tu dobu to byla přehlídka více než náramná.

V prvním ročníku bylo k vidění na startu 18 aut, rozdělených do dvou tříd. K vidění byla řada monopostů Lotus, kterým konkurovaly monoposty Williams nebo Brabham. Své zastoupení ve startovní poli měl Surtees, March, Ensign, Trojan, Arrows nebo Shadow.

V dalších ročnících pak přibyla celé řada Tyrrellů, včetně unikátní šestikolky P34, na jejíž start přijel dohlížet i její konstruktér Derek Gardner. Objevil se i McLaren, Hesketh, Osella, Copersucar Fittipaldi nebo Ligier. Prostě, co stroj to příběh, který psal historii nejpopulárnějšího motoristického seriálu.

Po mistrech světa a pilotech zvučných jmen do kokpitů usedali noví majitelé, většinou nadšenci, kteří si mohli tuhle zábavu dovolit. I tady se našla známá a slavná jména. Například Williams FW06 Ford, s nímž jezdil slavný Alan Jones, v Mostě řídil Angličan Tony Smith, manažer britské kapely Genesis a zpěváka Phila Collinse.

V roce 2001 došlo ke střídání. Thoroughbred GP byla v Mostě naposledy a na mostecký okruh zavítala evropská série Le Mans. Po ní zase série EuroBOSS. I v současnosti můžeme na autodromu vidět tyto slavné F1 minulosti, protože od roku 2013 někdejší seriál uznaný FIA přešel pod Masters Racing a stala se z něj série FIA Masters Historic Formula One Championship.   Jana Kratinová