VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žralok bude jezdit z Ústí do hor každý víkend

Louka u Litvínova - První RegioShark vyjede na Moldavskou dráhu v prosinci. 

8.8.2017
SDÍLEJ:

RegioShark na MoldavěFoto: Deník/ Z. Traxler

Dobrá zpráva pro všechny turisty. Od nového jízdního řádu bude na Moldavu z Ústí nad Labem jezdit každý víkend speciální motoráček. Nebude to ledajaký vlak, půjde totiž o tzv. žraloka. Tedy moderní soupravu RegioShark, která svým tvarem připomíná právě mořského predátora.

„Vlak by měl jezdit celoročně o víkendech v počtu jeden pár denně v trase Ústí nad Labem - Teplice - Louka u Litvínova - Moldava. Ráno tam a odpoledne zpět,“ řekla mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová.

NOVÝ SPOJ LIDÉ VÍTAJÍ

„Žralok“ by měl prvně vyjet v polovině prosince. „Je to velmi dobrá zpráva. Čím více vlaků na Moldavské dráze, tím lépe,“ myslí si předseda Klubu přátel krušnohorské železnice Martin Müller.

Vlakovou dopravu na vrcholky Krušných hor platí kraj. Kvůli speciálu mu ale díra v rozpočtu nevznikne. „Vícenáklady nebudou, protože spoj na Moldavu nahradí víkendový spěšný vlak Praha - Louny - Most, který má malé vytížení. U vlaku do hor předpokládáme lepší výsledky využití cestujícími,“ dodala mluvčí. Cílem zařazení nového víkendové spoje je podle ní i podpora návštěvnosti Krušných hor.

Vláček z Ústí na Moldavu nechal vypravit kraj v minulosti několikrát. Vždy s ním jely stovky lidí. „Zážitek to byl parádní. Trať je krásná a cesta díky modernímu vlaku uběhal velmi rychle,“ řekl turista Petr Malý z Ústí, který se svezl „žralokem“ o jarních prázdninách.

Jednotka RegioShark, která svým designem působí téměř jako rychlovlak, dosahuje rychlosti maximálně 120 kilometrů v hodině. Uvnitř nabízí velmi příjemné svezení. Vlak je vybavený uzavřeným systémem WC v bezbariérové úpravě, prostorem pro jízdní kola, klimatizací, audiovizuálním informačním systémem.

Má moderní sedačky a bezbariérový nástup. Podle mnohých odborníků patří k nejkrásnějším současným vlakům Českých drah.

POZOR NA VÝLUKU

Kdo chce momentálně vyrazit na výlet na hřebeny Krušných hor, může využít čtyř párů vlaků. Pozor si musí dát na výluku v úseku Dubí - Moldava způsobenou sesuvem trati. Místo motoráčků jezdí teď z Oseka na Moldavu autobusy.

„Na sanaci sesuvu se již pracuje. Na trati se opraví sesunutá opěrná zeď a znovu se bude dělat také odvodnění,“ popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Trať projde revizí, zhutní se železniční spodek a vymění se pražce a částí kolejí. „Též se znovu upraví geometrická poloha kolejnice,“ dodal mluvčí.

Práce vyjdou na 53 milionů korun. Hotovo má být do konce listopadu.

Moldavská horská dráha Most - Freiberg (nazývaná též Teplický Semmering), byla oficiálně zprovozněná 18. května 1885. V rámci celé republiky se jedná o technicky unikátní horskou trať, která pomocí tunelů, viaduktů a úvraťové stanice v Dubí překonává značné stoupání.

Dostala se už i na poštovní známku a objevila se v několika dokumentech. Ten poslední se jmenuje Záhada lokálek. K vidění je na serveru youtube.cz. Jeho autorka Andrea Primusová jím chce vyvolat veřejnou diskuzi o tratích, vlacích, nádražích i silnicích.

Autor: Martin Košťál

8.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Za poklady Ústeckého kraje aneb záhada zmizelého exponátu v Oblastním muzeu v Mostě.
12

OBRAZEM: V Mostě se ztratil samuraj, zavolali detektivy

Ilustrační foto

V obchodě vzal lapka 11 šišek salámu, v dalším 50 konzerv tuňáka

Rodáci ze zaniklých obcí se opět sejdou v Citadele

Litvínov – Také letošní sedmé setkání nabídne vzpomínání a dá prostor k povídání s bývalými sousedy.

Špatná zpráva: Na silnicích zemřelo zatím o šest lidí více než loni

Ústecký kraj - Řidiči často hazardují a jezdí vysokou rychlostí. To se jim však může stát osudným. 

Zlodějka během dne ukradla 21 lahví alkoholu

Most - Mladá žena se do stejného obchodu vrátila hned třikrát. Brala drahé pití a nakonec i prací prášek.

Kraj se zadluží o další 1,5 miliardy. Za peníze opraví mosty i školy

Ústecký kraj - Další obrovský úvěr hodlá Ústecký kraj splatit do konce roku 2031.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení