„Omezení se dotknou jak městské hromadné dopravy, tak linkové a dálkové dopravy," sdělila mluvčí radnice Alena Sedláčková.

Výstupní autobusovou stanicí bude konečná tramvaje v ulici Rudolická vzdálená asi 250 metrů od nádražní haly. K ní se lidé dostanou po polovině mostu pro pěší, který bude i pro osobní auta.

Chodci s auty

Demolice obou mostů bude probíhat souběžně. Silniční most stavbaři zlikvidují celý najednou, most pro pěší ve dvou etapách, aby na jeho část mohli chodci a auta. Demolice se plánuje na třetí srpnový víkend, kdy se na několik hodin zcela uzavře silnice I/13 pod mosty a auta se odkloní na objízdné trasy.

Řidiče a chodce čekají i další změny v organizaci dopravy před stavbou, na přechodech pro chodce a u dočasné zastávky pro autobusy.

Sanitky, hasičská a policejní auta mohou k nádraží jezdit po celou dobu stavebních prací. Taxikářům ale město vypovědělo k 1. srpnu smlouvu na pronájem místa u nádraží, za které platí přes 90 tisíc korun ročně. „Bylo by fér, kdyby nám město poskytlo u nádraží náhradní místo pro čtyři vozidla taxislužby, neboť poskytujeme služby pro veřejnost," řekl taxikář Stanislav Šmejkal. Taxikářům by například vyhovovalo místo u autobusové zastávky MHD před nádražím, která nebude během prací fungovat.