VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ústecký kraj chce zvýšit počet železničních spojů

Most - Ústecký kraj chce v příštím jízdním řádu zvýšit počet železničních spojů. Je tak zřejmě jediným regionem, kde je v plánu navýšení počtu linek osobních vlaků.

15.3.2014 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Veronika Kolesárová

Samospráva chce také zajistit lepší financování turistické železniční dopravy. Novinářům to řekl hejtmanův náměstek Stanislav Rybák (KSČM).

Nyní je páteřní železniční doprava zajišťována linkou Děčín - Ústí nad Labem - Teplice - Bílina - Most. Spojuje hlavní sídla Podkrušnohoří v intervalu 60 minut. Stejný interval je také mezi Lovosicemi a Litoměřicemi. "To však v rámci celého kraje z hlediska stále rostoucí mobility obyvatel, zvyšujících se nároků cestujících na četnost spojení a dlouhodobě udržitelného systému linek veřejné hromadné dopravy nelze považovat za dostačující," uvedl Rybák.

Železnice by se měla podle náměstka stát páteřní dopravou, jak je tomu ve strategickém plánu kraje. V minulosti samospráva řadu linek zrušila. "Máme informace od Českých drah a děláme si vlastní průzkumy o tom, kde je potřeba spojů přidat," uvedl Rybák.

Peníze na navýšení železniční dopravy podle Rybáka kraj bude mít. Celkové náklady na úhradu ztráty z provozu podle upravené objednávky železniční dopravy na území Ústeckého kraje se odhadují na zhruba 27 milionů korun. Vlaky ujedou asi o 255.000 kilometrů za rok více než nyní. Částku lze podle kraje hradit z předpokládaných úspor, které vzniknou soutěžením linek autobusové dopravy.

Ústecký kraj také zvažuje, že by od roku 2015 zajistil turistickou dopravu na Kozí či Švestkové dráze a dalších železničních tratích, které už neslouží pro běžný provoz.

"Ústecký kraj připravuje koncepci pravidelné a systematické podpory těch regionálních železničních tratí, které neslouží pro dopravní obslužnost, ale mají zásadní význam pro rozvoj cestovního ruchu," uvedla mluvčí kraje Magdalena Hanáčková. Běžný provoz na obou tratích skončil v roce 2007. Kozí dráha spojovala Děčín s Oldřichovem u Duchcova, Švestková dráha Most s Lovosicemi. Nyní se tu jen ojediněle konají turistické jízdy.

Autor: ČTK

15.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mostecké házenkářky (v černém) v přípravném zápase s rumunskou Kluží.
11

OBRAZEM: Černí andělé v dalším přípravném zápase vygumovali Kluž

Část Mostu je rozkopaná kvůli různým investicím. Změny omezily dopravu u Kahanu i na dalších místech.
31

FOTO: Rozkopaný Most omezuje chodce i řidiče

Mostečané potají trhají hrozny s pesticidem, riskují zdravotní potíže

Most – Zloději si na lupu nepochutnají, hrozny jsou ještě hodně nezralé a kyselé.

POVODNĚ 2002: Labe rozdělilo Ústí na dvě města. Velké mosty byly k ničemu

Ústecký kraj - Katastrofální záplavy působily komplikace i lidem žijícím daleko od řeky. Pokud chtěli přejet mezi kraji, najeli i stovky kilometrů. 

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Začíná podzimní TIP liga. Vyhrajte sud plzeňského piva!

Okres Most - Fotbaloví fanoušci mohou opět tipovat výsledky vybraných utkání v oblíbené hře Deníku!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení