VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úřad nevyhověl žádosti na zrušení trati z Mostu do Lovosic

Most – Drážní úřad nevyhověl žádosti Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) o zastavení dopravy na třech lokálních tratích. Mezi nimi je i trať z Mostu přes Libčeves na Lounsku do Lovosic.

23.1.2011 1
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: DENÍK/Karel Pech

Po tzv. Švestkové dráze přestaly jezdit vlaky Českých drah v závěru roku 2007, hned v roce 2008 se tam vrátily alespoň „turistické“ vlaky. SŽDC ji chce přesto zrušit. V loňském roce projely tratí tisíce cestujících.

Drážní úřad rozhodl, že na tratích nezruší veřejnou dopravu, čímž by otevřel cestu k jejich faktické likvidaci. Rozhodnutí nejsou pravomocná a SŽDC se proti nim chce odvolat k ministerstvu dopravy.

V létě po trati jezdí výletníci

Zastavení dopravy formálně předchází správnímu řízení o zrušení tratě. Aby se to mohlo stát, nesmí být na trati žádná veřejná doprava. A právě v tom se Drážní úřad a SŽDC neshodnou. Zatímco podle Drážního úřadu se za veřejnou dopravu považuje i víkendová doprava, která je objednávána obcemi, podle SŽDC musejí jezdit vlaky prakticky každý den. Na trati Most – Lovosice jezdí o letních víkendech výletní vlaky, které si objednávají především obce.

Švestková dráha
Celková délka trati dosahuje 44 kilometrů. Její historie sahá do 90. let 19. století - konkrétně do roku 1898, kdy vyjel na trať první vlak. Nabízí velké množství památek v blízkém okolí a krajinu Českého středohoří.

„Žádné z těch rozhodnutí není pravomocné, s největší pravděpodobností se proti nim odvoláme. Náš záměr je správný a má oporu v legislativě,“ řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla. O odvolání by mělo rozhodovat ministerstvo dopravy. „Věříme, že nám vyhoví,“ dodal Halla.

SŽDC chce zrušit minimálně 11 lokálních tratí kvůli jejich údajné nerentabilnosti. První seznam, který čítal přes 60 položek, předložila samosprávám už loni v létě. Na rušených tratích přitom už delší dobu neprovádí žádné větší investice. Snahu o kompletní likvidaci tratí loni v říjnu kritizovalo Sdružení železničních společností, podle nějž vyjde likvidace jednoho kilometru tratě na zhruba šest milionů korun, což vydá za údržbu na 60 let. SŽDC tato čísla označila za nepravdivá.

(pk, oh, čtk)

23.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mostecké házenkářky (v černém) v přípravném zápase s rumunskou Kluží.
11

OBRAZEM: Černí andělé v dalším přípravném zápase vygumovali Kluž

Část Mostu je rozkopaná kvůli různým investicím. Změny omezily dopravu u Kahanu i na dalších místech.
31

FOTO: Rozkopaný Most omezuje chodce i řidiče

Mostečané potají trhají hrozny s pesticidem, riskují zdravotní potíže

Most – Zloději si na lupu nepochutnají, hrozny jsou ještě hodně nezralé a kyselé.

POVODNĚ 2002: Labe rozdělilo Ústí na dvě města. Velké mosty byly k ničemu

Ústecký kraj - Katastrofální záplavy působily komplikace i lidem žijícím daleko od řeky. Pokud chtěli přejet mezi kraji, najeli i stovky kilometrů. 

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Začíná podzimní TIP liga. Vyhrajte sud plzeňského piva!

Okres Most - Fotbaloví fanoušci mohou opět tipovat výsledky vybraných utkání v oblíbené hře Deníku!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení