Ústecký kraj získal od hodnotících turistů známku 2,06. Oproti zimnímu průzkumu byli spokojenější, v zimě mu dali známku 2,31. Nejlépe nyní lidé hodnotili Šumavu, která získala známku 1,7. Nejhůře dopadla Praha se známkou 2,17.

"Do ubytovacích a restauračních zařízení v kraji přicházejí velké peníze z Evropské unie, díky tomu se služby postupně zlepšují. Ale u kvality služeb nejvíc ze všeho záleží na lidech," zhodnotil výsledky průzkumu radní Ústeckého kraje pro cestovní ruch pro Radek Vonka.

Turisté hodnotili úroveň ubytovacích služeb, veřejného stravování, služeb pro cyklisty, lyžaře a motoristy, úroveň personálu ve službách cestovního ruchu, péči o čistotu a pořádek a ceny za služby. Do průzkumu se v letní sezoně zapojilo 26.473 českých turistů po celé republice. Průzkumy potrvají do roku 2014.
"Při rozhodování o výběru dovolené návštěvníci stále častěji využívají internet. Informace o cílové destinaci zde hledají téměř dvě třetiny respondentů (62%)," uvedl Michal Straka z agentury Ipsos Tambor, která pro CzechTourism průzkum realizovala. Lidé vybírají i na základě osobního doporučení.

V Ústeckém kraji vznikla internetová prezentace turistických lákadel vznikla na začátku listopadu. Na nový web Brána do Čech může texty i fotografiemi přispívat také veřejnosti. Rada Ústeckého kraje na celý projekt, který kromě webu zahrnuje také mediální kampaň, nové propagační materiály, účast na veletrzích cestovního ruchu a výzdobu budovy Krajského úřadu, vyčlenila šest milionů korun.

CzechTourism, do roku 2003 Česká centrála cestovního ruchu, je příspěvkovou organizací ministerstva pro místní rozvoj. Byla zřízena v roce 1993 za účelem propagace České republiky jako atraktivní turistické oblasti na zahraničním a od roku 2003 také na domácím trhu.