VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Švestková dráha jede o víkendu naposledy

Most - O víkendu naposledy během prázdnin bude v provozu Švestková dráha. Na trati vedoucí Českým středohořím mezi Mostem a Lovosicemi zároveň přivítají jubilejního patnáctistého cestujícího. Zájem o prázdninovou dopravu proti loňsku výrazně vzrostl.

28.8.2009 1
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: DENÍK/Karel Pech

„Proti loňsku jde o nárůst počtu přepravených cestujících o 75 procent,“ říká Karel Mikolášek, koordinátor provozu Švestkové dráhy. Kromě osob bylo již přepraveno i padesát jedna jízdních kol.

Na sobotu 29. srpna přichystala Švestková dráha ke svému dalšímu výjezdu napříč městy Lovosice – Třebenice – Most exkurzi „Studánkové putování“, připravenou ve spolupráci s občanským sdružením Středohoří sobě.

Kvůli exkurzi, která je zamířena do okolí Libčevsi k tamějším památkám a zázračným studánkám, bude opět posílena souprava vlaku o druhý vůz.

„Studánkové putování“ nabídne prohlídku zříceniny zámku a farního kostela v Libčevsi, areál poutního kostela a studánky sv. Jakuba v Lahovicích a poutní kapli se studánkou sv. Víta v Sinutci. Závěr exkurze bude patřit prohlídce Zámeckých sadů Chrámce s prohlídkou farmy a provozů na výrobu bio-produktů s možností nákupu.

Stejně jako každý prázdninový víkendový den bude po Českém středohoří brouzdat historický motoráček „hurvínek“, který cestující odveze třeba také do Muzea českého granátu, k Ulrice von Levetzow, pod hrady Košťálov a Oltářík nebo jen tak za krásami přírody.

„Ještě bych doplnil, že Švestková dráha je jednou z mála tratí, možná i jedinou, kde vlaky řídí i slečna strojvedoucí a jde jí to velmi dobře,“ chlubí se Mikolášek.

Letní provoz končí v neděli 30. srpna. Další možnost putování po Českém středohoří budou mít zájemci hned za měsíc, kdy vlaky vyjedou 26. září v rámci druhého ročníku Třebívlického vinobraní.

Co je Švestková dráha?

Jedná se o turistický provoz osobních vlaků a je společným projektem měst Lovosic, Třebenic, obcí Čížkovice, Dlažkovice, Libčeves, Sulejovice Třebívlice v Mikroregionu Integro – západ Českého středohoří – Poohří, města Mostu, obcí Korozluky, Podsedice, Skršín, a Konzultační dopravní společnosti. Celková délka trati činí 44 kilometrů. Má za úkol podporu turistického ruchu v oblasti netradiční formou železniční dopravy a doprovodných služeb.

Jméno dostala v době Sudet po velkém množství švestkových sadů a alejí, z nichž zůstaly do dnešních dnů pouze nepatrné zbytky.

Michaela Rochovanská

28.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrací automaty. Ilustrační foto.

Celníci v kraji zabavili desítky nelegálních herních automatů

Závody v terénním triatlonu na Matyldě.
65

Makačka v Mostě. Diváci tleskali triatlonistům na Matyldě

Chybějící úsek železnice z Moldavy do Saska oživí autobusy

Moldava v Krušných horách - Historická trať je neprůjezdná od roku 1945. Na dostavbu kolejí chybí peníze.

Chcete pracovat u policie a hasičů? Máte šanci!

Ústecký kraj - V průmyslu je více volných pracovních míst než zaměstnanců. Ve státní správě také chybí lidé v uniformě policisté, hasiči a celníci. V Ústeckém kraji naštěstí v malé míře.

První letní bobovou dráhu v kraji nabídne příští rok areál Klíny

Klíny /FOTO/ – V oblíbeném středisku chystají i další novinky. Třeba vlastní pivovar.

Vítáme vás na světě! Nově narozená miminka v okrese Most

Okres Most - Podívejte se na čerstvě narozené nové občánky z našeho okresu. Rodičům blahopřejeme!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení