O prodloužení platnosti požádalo loni v prosinci Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Na výstavbu čtyřproudové silnice zatím nejsou peníze a dosud chybí stavební povolení. Územní rozhodnutí řeší podmínky pro umístění stavby a související opatření.

Mezi Mostem a Litvínovem se mělo po čtyřproudové silnici jezdit. Stále chybí stavební povolení a hlavně peníze na zkapacitnění této důležité regionální silnice. Její modernizace se odkládá, přestože současný nevyhovující stav je bezpečnostním rizikem pro celý region.

Dlouhodobě odkládaný silniční projekt patří k nejnáročnějším v severních Čechách. U dvouproudové komunikace, která protíná průmyslovou zónu s chemičkou, je řada ochranných pásem. Plánují se rozsáhlé přeložky potrubí a kabelů.

Projekt, který je i strategickým bezpečnostním tématem, se dotýká desítek firem, veřejných institucí a vlastníků nemovitostí.

K umístění stavby se vyjadřovalo i ministerstvo obrany, které například požaduje během zkapacitnění silnice zachovat její průjezdnost v celém profilu. „Pokud bude zachování průjezdnosti nemožné, souhlasíme s omezením průjezdního úseku se zajištěním jeho minimální šířky 3,5 metru," cituje stavební úřad požadavek ministerstva. V případě úplné uzavírky silnice požaduje armáda zabezpečit objízdné trasy tak, aby měly únosnost objektů minimálně 70 tun a šířku vozovky sedm metrů.

Krajský odbor životního prostředí a zemědělství požaduje před vydáním stavebního povolení zpracovat v oblasti přírodovědný průzkum.

Odborníci upozorňují, že dopravní zatížení přesahuje kapacitu silnice. Stala se na ní řada tragických nehod. Rozšíření na čtyřpruh má zlepšit plynulost a bezpečnost provozu. ŘSD se netají tím, že „havárie v průmyslových provozech podél silnice v minulých letech jasně prokázaly, že účinnost záchranných zásahů by se podstatně zvýšila, kdyby byl čtyřpruh již vybudován". Na tuto skutečnost upozorňují okolní města, obce i Bezpečnostní rada Ústeckého kraje.