Podle plánu se mělo v roce 2013 uskutečnit výběrové řízení na dodavatele stavby a v témže roce měla být zahájena i stavba. V roce 2015 jsme již měli jezdit mezi městy ve čtyřech pruzích. Pro nedostatek financí se však situace kolem silnice I/27 stále nemění.

Dokonce přestává platit územní rozhodnutí z roku 2009. Plánovaná přestavba dopravní tepny ze dvou pruhů na čtyři proto opět zaměstnává desítky organizací. Litvínovský stavební úřad zahájil řízení o prodloužení platnosti územního rozhodnutí na rozšíření silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Požádalo o to Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Nové řízení se dotýká velkého počtu účastníků a orgánů. Svá stanoviska mohou uplatnit do 20. února.

O zkapacitnění vytížené silnice v délce téměř sedmi kilometrů se debatuje řadu let. Záměru neprospívají ani časté personální změny ve vedení ŘSD a měnící se priority ministerstva dopravy. Loni ředitelství silnic informovalo, že na základě rozhodnutí ministerstva dopravy se nebude pokračovat v investiční přípravě kvůli ekonomické nevýhodnosti.

Silnice vede průmyslovou aglomerací s dominantní chemičkou. Odborníci upozorňují, že dopravní zatížení přesahuje kapacitu silnice. Stala se na ní řada tragických nehod. Rozšíření na čtyřpruh má zlepšit plynulost a bezpečnost provozu. ŘSD se netají tím, že „havárie v průmyslových provozech podél silnice v minulých letech jasně prokázaly, že účinnost záchranných zásahů by se podstatně zvýšila, kdyby byl čtyřpruh již vybudován". Na tuto skutečnost upozorňují okolní města, obce i Bezpečnostní rada Ústeckého kraje.