VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové úseky rychlostních silnic zatím nebudou

Ústecký kraj - Plány na masivní výstavbu rychlostních silnic v regionu padají. V příštích letech se možná začne stavět jen úsek mezi Bítozevsí a Postoloprty. Budovat se ale bude čtyřpruh ze Žatecka do Chomutova.

28.9.2009 3
SDÍLEJ:

Stavba mimoúrovňové křižovatky u zóny Triangle mezi Žatcem a ChomutovemFoto: DENÍK/Jan Vraný

V blízkém okolí Mostecka nebude v nejbližších letech pokračovat výstavba čtyřproudových silnic. Na výstavbu rychlostních silnic R7 Praha – Chomutov a R6 Praha – Karlovy Vary totiž nebudou peníze.

Přitom se počítalo s masivní výstavbou silnic. Úseky na R7 se měly stavět v letech 2009 až 2012, obdobné to mělo být i v případě R6. To ale padá.
Vyplývá to z harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013, které v minulých dnech uveřejnilo ministerstvo dopravy. Z něj vyplývá, že ačkoliv půjde v příštím roce do výstavby české infrastruktury rekordní suma peněz, do regionu z toho přijde jen minimum.

Dostaví se ty úseky, které jsou nyní na silnici R7 rozestavěné. Tedy obchvat Sulce, jenž má být otevřen v příštím roce, a úsek kolem průmyslové zóny Triangle, mezi křižovatkou u Bítozevsi a křižovatkou Vysočany se silnicí I/27 Most – Žatec. Možná se začne stavět jen navazující úsek Bítozeves – Postoloprty.

Harmonogram výstavby počítá s tím, že do české infrastruktury půjdou v příštích letech peníze z národních zdrojů, dotací z Evropské unie, půjčky z Evropské investiční banky a dluhopisů. Množství peněz z těchto zdrojů ale bude v nejbližší letech klesat. Proto stát spíše počítá s dokončením už rozestavěných staveb a zahájením těch, na které přijde dotace z Evropské unie.

To se v případě silnice R6 týká úseků mezi Karlovými Vary a Chebem. Obě města by s finanční účastí Evropské unie měla být propojena čtyřproudovou silnicí v roce 2012. „Pro další úseky na R6 mezi K. Vary a Novým Strašecím nejsou v letech 2010 až 2012 vyčleněny žádné finanční prostředky,“ uvádí se v dokumentu ministerstva.

To znamená, že se nezačne stavět ani úsek Lubenec – Bošov na Podbořansku, jehož stavba už měla probíhat. Odkládá se také stavba obchvatu Lubence, který se měl začít budovat v příštím roce. Na dostavbu R6 chybí podle dokumentu 39 miliard korun.

Na silnici R6 jsou nyní v provozu úseky Cheb – Kamenný Dvůr, průtah Karlovými Vary a Nové Strašecí – Praha. V realizaci jsou stavby mezi Kamenným Dvorem a K. Vary, jejich zprovoznění se předpokládá postupně v letech 2010 až 2012.

V případě silnice R7 je nyní v provozu úsek Praha – Slaný. Na Lounsku se staví obchvat Sulce, který má být dokončen příští rok. Na Žatecku se dokončuje výstavba úseku kolem průmyslové zóny Triangle, včetně mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/27 Most – Plzeň. Tato část R7 má být kompletně otevřena počátkem října.

Náklady na nedokončené úseky na silnici R7 se odhadují na více než 17 miliard korun. Jediné, co se má v nejbližších letech zřejmě jistě na R7 stavět, jsou dva úseky na Chomutovsku. Ty spojí dokončovaný úsek na Žatecku s Chomutovem a následně s nedávno postavenými úseky silnice I/7 přes Krušné hory na německé hranice. Úseky Vysočany – Droužkovice a Droužkovice – Nové Spořice mají motoristům sloužit od roku 2012. „V současné době probíhá pro uvedené úseky majetkoprávní vypořádání pozemků a příprava podkladů pro stavební řízení,“ uvádí ministerstvo dopravy.

Podle jeho harmonogramu ale na další úseky na R7 peníze vyčleněné nejsou. Ve hře je jen možnost, že by se začalo se stavbou 3,7 kilometru dlouhého úseku Bítozeves – Postoloprty. V dokumentu ministerstva dopravy se uvádí, že na úsek by mělo jít v příštím roce sto milionů korun z dluhopisů.

„V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele, předpokládané náklady na úsek jsou sedm set padesát milionů korun,“ uvedl Václav Filip, náměstek chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR s tím, že stavební povolení dosud kvůli problémům s výkupy pozemků vydáno nebylo. Zmíněných sto milionů by tak ale pokrylo jen malou část celkových nákladů na stavbu.

Největší část peněz na dopravní infrastrukturu v ČR půjde na železniční koridory a dálnice D1, D3, D8, D47 a jižní části pražského okruhu.

Autor: Petr Kinšt

28.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zleva Veronika Šípová a Adéla Stříšková.

Stříšková je dva kroky od senzace. Může za jeden týden mít dva tituly

Základní škola v Horním Jiřetíně se jako první ve městě zbaví závislosti na uhlí a přejde na obnovitelné zdroje
6

Škola v Horním Jiřetíně přechází na čistou energii

Hanobení lidských ostatků do zákona o pohřebnictví neprošlo

Ústecký kraj /ROZHOVOR/ – Nový zákon o pohřebnictví zavede speciální přípravnou místnost, ale také přijde města a obce draho. I o tom hovoří Antonín Cícha, ředitel pohřební služby z ústeckého Střekova. Zákon bude platit od příštího roku.

V Mostě vymění další potrubí

Most - Práce budou probíhat v několika ulicích. Běží stavební řízení.

Čtyři návrhy kuchyně, která bude součástí obýváku

Manželé stojí před rozhodnutím, zda koupit byt. Bojí se totiž, že se jim do jedné místnosti nemůže vejít kuchyň, jídelní kout i obývák. Od toho je tu naše designérka Bára, která ukáže, že i na malém prostoru lze skloubit více funkcí.

FOTO DNE: V Máchově ulici omývají a impregnují fasádu paneláků

Most – Práce specializované firmy by měly probíhat až do příští neděle.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies