VYBERTE SI REGION

Nové úseky rychlostních silnic zatím nebudou

Ústecký kraj - Plány na masivní výstavbu rychlostních silnic v regionu padají. V příštích letech se možná začne stavět jen úsek mezi Bítozevsí a Postoloprty. Budovat se ale bude čtyřpruh ze Žatecka do Chomutova.

28.9.2009 3
SDÍLEJ:

Stavba mimoúrovňové křižovatky u zóny Triangle mezi Žatcem a ChomutovemFoto: DENÍK/Jan Vraný

V blízkém okolí Mostecka nebude v nejbližších letech pokračovat výstavba čtyřproudových silnic. Na výstavbu rychlostních silnic R7 Praha – Chomutov a R6 Praha – Karlovy Vary totiž nebudou peníze.

Přitom se počítalo s masivní výstavbou silnic. Úseky na R7 se měly stavět v letech 2009 až 2012, obdobné to mělo být i v případě R6. To ale padá.
Vyplývá to z harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013, které v minulých dnech uveřejnilo ministerstvo dopravy. Z něj vyplývá, že ačkoliv půjde v příštím roce do výstavby české infrastruktury rekordní suma peněz, do regionu z toho přijde jen minimum.

Dostaví se ty úseky, které jsou nyní na silnici R7 rozestavěné. Tedy obchvat Sulce, jenž má být otevřen v příštím roce, a úsek kolem průmyslové zóny Triangle, mezi křižovatkou u Bítozevsi a křižovatkou Vysočany se silnicí I/27 Most – Žatec. Možná se začne stavět jen navazující úsek Bítozeves – Postoloprty.

Harmonogram výstavby počítá s tím, že do české infrastruktury půjdou v příštích letech peníze z národních zdrojů, dotací z Evropské unie, půjčky z Evropské investiční banky a dluhopisů. Množství peněz z těchto zdrojů ale bude v nejbližší letech klesat. Proto stát spíše počítá s dokončením už rozestavěných staveb a zahájením těch, na které přijde dotace z Evropské unie.

To se v případě silnice R6 týká úseků mezi Karlovými Vary a Chebem. Obě města by s finanční účastí Evropské unie měla být propojena čtyřproudovou silnicí v roce 2012. „Pro další úseky na R6 mezi K. Vary a Novým Strašecím nejsou v letech 2010 až 2012 vyčleněny žádné finanční prostředky,“ uvádí se v dokumentu ministerstva.

To znamená, že se nezačne stavět ani úsek Lubenec – Bošov na Podbořansku, jehož stavba už měla probíhat. Odkládá se také stavba obchvatu Lubence, který se měl začít budovat v příštím roce. Na dostavbu R6 chybí podle dokumentu 39 miliard korun.

Na silnici R6 jsou nyní v provozu úseky Cheb – Kamenný Dvůr, průtah Karlovými Vary a Nové Strašecí – Praha. V realizaci jsou stavby mezi Kamenným Dvorem a K. Vary, jejich zprovoznění se předpokládá postupně v letech 2010 až 2012.

V případě silnice R7 je nyní v provozu úsek Praha – Slaný. Na Lounsku se staví obchvat Sulce, který má být dokončen příští rok. Na Žatecku se dokončuje výstavba úseku kolem průmyslové zóny Triangle, včetně mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/27 Most – Plzeň. Tato část R7 má být kompletně otevřena počátkem října.

Náklady na nedokončené úseky na silnici R7 se odhadují na více než 17 miliard korun. Jediné, co se má v nejbližších letech zřejmě jistě na R7 stavět, jsou dva úseky na Chomutovsku. Ty spojí dokončovaný úsek na Žatecku s Chomutovem a následně s nedávno postavenými úseky silnice I/7 přes Krušné hory na německé hranice. Úseky Vysočany – Droužkovice a Droužkovice – Nové Spořice mají motoristům sloužit od roku 2012. „V současné době probíhá pro uvedené úseky majetkoprávní vypořádání pozemků a příprava podkladů pro stavební řízení,“ uvádí ministerstvo dopravy.

Podle jeho harmonogramu ale na další úseky na R7 peníze vyčleněné nejsou. Ve hře je jen možnost, že by se začalo se stavbou 3,7 kilometru dlouhého úseku Bítozeves – Postoloprty. V dokumentu ministerstva dopravy se uvádí, že na úsek by mělo jít v příštím roce sto milionů korun z dluhopisů.

„V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele, předpokládané náklady na úsek jsou sedm set padesát milionů korun,“ uvedl Václav Filip, náměstek chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR s tím, že stavební povolení dosud kvůli problémům s výkupy pozemků vydáno nebylo. Zmíněných sto milionů by tak ale pokrylo jen malou část celkových nákladů na stavbu.

Největší část peněz na dopravní infrastrukturu v ČR půjde na železniční koridory a dálnice D1, D3, D8, D47 a jižní části pražského okruhu.

Autor: Petr Kinšt

28.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mostecký Mical (v bílém) versus budějovický Mazanec.
8

Ledová bitka alá judista Krpálek. Mazanec položil Micala na záda

Hasiči při zásahu u požáru nedaleko Havraně.
AKTUALIZOVÁNO
1

Hasiči likvidovali požár výrobní haly na plasty nedaleko Mostu

Ústecký kraj trápí už třetí den smog, ovzduší se ale zlepšuje

Ústecký kraj - V Ústeckém kraji platí už třetí den smogová situace, kterou meteorologové vyhlásili kvůli vysokým koncentracím polétavého prachu ve čtvrtek v noci. Ovzduší se ale zlepšuje. Nejhůř se dnes po ránu dýchalo obyvatelům Děčína, kde koncentrace prachu překročila v 07:00 hranici 194 mikrogramů na metr krychlový. Silně znečištěné ovzduší ukázala podle informací z Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) ale také měřicí stanice Ústí nad Labem - město. V Krupce, kde bylo ještě v sobotu ovzduší nejhorší, je už situace dobrá.

Bez překvapení! Lídr z Budějovic otočil zápas během minuty a slavil výhru

Most /FOTOGALERIE/ - Dvacet sedm minut drželi těsné vedení 1:0 hokejisté Mostu nad lídrem z Českých Budějovic. Tomu pak v pohledném zápase stačila jediná minuta, aby otočil skóre na svou stranu a začal ho navyšovat ke konečné výhře 5:2. Poslední tým tabulky první ligy z Mostu favorita nepřekvapil a padl. Zápas v závěru okořenila i bitka, když si to mezi sebou rozdali domácí Mical a budějovický Mazanec. 

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ústí nad Labem - Pátrání po pohřešované Michaele Patricii Muzikářové z Ústí nad Labem nepolevuje ani o víkendu. Kriminalisté vyhodnocují informace získané od veřejnosti. Kromě speciálního týmu se do pátrání zapojil rozšířený tým kriminalistů z jednotlivých územních odborů v kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies