„Jakýkoliv takový subjekt musí přeci sám plnit své úkoly a nečekat až dostane pokyn od města. Nemůže třeba čekat až město řekne, aby se v těchto teplých dnech kropily ulice, kvůli snížení prašnosti, ale technické služby by tyto věci měly dělat automaticky,“ uvedla jeden z příkladů náměstkyně primátora Hana Jeníčková.
Jednou z novinek, které Mostečany čekají je zavedení 24 hodinové bezplatné telefonní linky, na kterou se mohou lidé obrátit se svými dotazy či stížnostmi. Stejně tak budou moci využívat i novou e– mailovou službu.
Technické služby budou tedy nyní přímo zodpovědné za stav v oblasti komunálního hospodářství ve městě a budou iniciativně přistupovat k řešení problémů ve městě. Na technické služby budou i převedeny všechny každodenní kontrolní činnosti a plánování v oblasti komunálního hospodářství, které dodnes zajišťovalo město.
Město se také rozhodlo změnit systém nakládání s odpady. Svoz odpadu provádějí Mostecké odpady, kvůli nespokojenosti s touto firmou, se ale od července příštího roku budou o svoz starat právě technické služby.
„Už dnes jsou technické služby připravené na to zajistit jakékoliv výpadky ve svozu s odpadem. O frekvenci vyvážení odpadků z domácností se jedná. V návrhu je svoz jednou denně místo současného obden,“ informoval primátor Vlastimil Vozka.
Rada města už souhlasila i s vyhlášením výběrového řízení na nákup techniky pro zajištění nakládání s komunálními odpady.
Most a Litvínov se navíc chystají v budoucnosti v likvidaci odpadu spolupracovat.