Z kdysi velmi bohaté vesnice, kterou za komunistů spolklo rozpínavé město, nevede k panelákovým sídlištím s lékaři a obchody žádná přímá bezpečná cesta pro pěší.

„Chodník by tu byl určitě dobrý," říká na silnici Miroslav, aniž zpomalí. Kolem jezdí nákladní auta stavbařů budující novou osadu pro 147 rodinných domů.

I to je důvod, proč radnice uvažuje o výstavbě chodníku dlouhého přes kilometr a širokého dva metry. Má vést od křižovatky u průmyslové zóny Lajsník, kde by se napojil na jiné městské chodníky, až do centra Vtelna k otočce autobusu MHD.

Lidé se k záměru mohou vyjádřit. Veřejné projednávání vzniklé studie bude 14 . srpna od 16 hodin v parčíku vedle vtelenské samoobsluhy. Drtivá většina pozemků na trase patří městu. „Problémy neočekáváme," říká mluvčí radnice Alena Sedláčková.

Chodník do města by chtěli i lidé, kteří každý den riskují na silnici mezi Mostem a městskými částmi Rudolice a Chánov. Čtyři chodci si na nejrizikovějším místě Mosteckému deníku postěžovali, že je policisté pokutují.

„Je to tu nebezpečné, ale co máme dělat, když nejede autobus?" zlobí se starší muž u zatáčky před bývalým autobusovým nádražím. „Máme chodit vlevo, ale když tam přejdeme, je to mnohem nebezpečnější, protože nevidíme za zatáčku," tvrdí další pokutovaný muž. „Pokutu jsem nezaplatila, vždyť nedělám nic špatného," dodává žena jdoucí po krajnici a druhá s kočárkem souhlasí.

Město má výstavbu chodníku v plánu. „Je ohrožena bezpečnost osob. V minulosti zde došlo i k vážným nehodám," uvádí projektant v radniční studii z roku 2010. V dubnu se začalo pracovat na projektové dokumentaci.

Podle studie by chodník Most-Chánov o délce 1,5 km stál i s osvětlením kolem deseti milionů korun. Většinu by uhradila Evropská unie.