O důraznějším předložení argumentů na rozšíření silnice jednala v květnu v Mostě Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje. Hlavním důvodem bylo tehdejší vyjádření ministerstva dopravy, že dlouhodobě požadované rozšíření tohoto dopravního úseku na čtyřpruh nebude realizováno.

„Přitom právě silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem je specifická tím, že prochází chemickými závody, a je proto nutné zohlednit nejen osobní dopravu, ale také bezpečnost přepravy chemických produktů a další bezpečnostní rizika," uvedla tehdy Gabriela Nekolová, regionální zástupkyně zmocněnce vlády pro Moravskoslezský a Ústecký kraj a místopředsedkyně HSR-ÚK (krajská tripartita).

Dopravní úsek patří dlouhodobě mezi priority Mostecka v oblasti dopravní infrastruktury a z podnětu Hospodářské a sociální rady Mostecka se jím proto zabývala nejen krajská tripartita, ale také kancelář zmocněnce vlády.

U jednacího stolu tehdy všichni se shodli na tom, že budou po vládě požadovat rozšíření na čtyřproudovou komunikaci. „Pouhá rekonstrukce stávající komunikace, kterou plánovalo ministerstvo dopravy, pro nás byla nepřijatelná, proto jsme žádali zkapacitnění na čtyřpruh," řekl primátor města Most Jan Paparega. Nutnost řešení zdůraznili také zástupci Generálního ředitelství HZS ČR právě s ohledem na vytíženost této komunikace složkami integrovaného záchranného systému. Rozšíření silnice požaduje také litvínovská radnice.