VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlíky z Ústí do Liberce? Stát doplácel za kilometr 140 korun!

Ústí n. L. - Doposud tajné informace o ztrátových linkách Českých drah se rozhodlo zveřejnit ministerstvo dopravy na popud společnosti RegioJet. Podle dostupných informací doplatil stát na ztrátové rychlíky v roce 2010 více jak čtyři miliardy korun. Mezi nejztrátovějšími spoji se objevuje třeba i linka Ústí nad Labem - Liberec.

9.1.2013 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv VLP

„Tento materiál jsme zveřejnili na základě pozitivního rozhodnutí na popud žádosti," řekl Deníku Jakub Žižka z tiskového oddělení Ministerstva dopravy České republiky.

Zatímco jako nejztrátovější se jeví spoj Ostrava Opava Krnov Olomouc, stranou nezůstává ani linka mezi Ústím nad Labem a Libercem. Ta podle ministerstva prodělávala přes 140 korun na jeden kilometr.

„Ztráta nebo zisk jednotlivých linek je ovlivněn například náklady na trakční energie, počtem a stářím použitého vozidlového parku, počtem a platovým zařazením personálu, prováděnou údržbou a opravami vozidel, rozsahem dopravy a dalšími ekonomickými ukazateli," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Tyto údaje jsou přirozeně každou společností chráněny jako obchodní tajemství. Konkrétní bilanci za rok 2011 nebo 2012 se Deníku nepodařilo získat.

Podle společnosti RegioJet trvalo poskytnutí údajů dlouhých čtrnáct měsíců.

„Celé toto období provázela snaha určitých úseků ministerstva dopravy informace vůbec neposkytnout a mnohá porušení zákonů zejména v oblasti nedodržování zákonem daných lhůt," řekla Markéta Jančurová, právní zástupce společnosti RegioJet.

Zatímco většinu zveřejněných informací o dotovaných spojích berou České dráhy jako obchodní tajemství, RegioJet má opačný názor.

„Poskytnuté a zveřejněné informace nejsou obchodním tajemstvím Českých drah. Žádné informace související s veřejnými prostředky nemohou být označeny jako obchodní tajemství. Je to informace o tom, kolik ministerstvo dopravy zaplatilo z daní občanů na pokrytí ztráty na provozování vlaků na jednotlivých linkách," dodal majitel RegioJetu Radim Jančura.

RegioJet zároveň vyzval ministra dopravy Zbyňka Stanjuru, aby ukončil působení Petra Žaludy v čele Českých drah.

Dotované trasy

 - Nejztrátovějším spojem je rychlík z Ostravy do Olomouce, kde stát doplácel 225 korun na kilometr

 - Trasu Ústí nad Labem Liberec dotoval stát 140 korunami na kilometr

Autor: Michael Daněk

9.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Adam Matouš z Předlic má malé zemědělské hospodářství a někdo mu bezdůvodně tráví zvířata.
8

Mladému chovateli z Předlic zabili lidé už desítky zvířat

Přípravné severočeské derby Litvínov versus Chomutov.
8

Severočeské derby a souboj bratrů Lukešů ovládl mladší Štěpán

AKTUALIZOVÁNO

Takto bude vypadat lanové centrum na Šibeníku v Mostě

Most - Mostecká radnice zveřejnila studii 3D bludiště v parku Šibeník. Bude mít i vyhlídkovou věž vysokou 26 metrů.

Tuny cenného kovu chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Teplicko - Těžba lithia na Cínovci by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Hokejová svatba: Fanoušci si jako kulisu svatebních fotek zvolili zimák

Litvínov /FOTOGALERIE/ - „Je to náš druhý domov,“ říkají o litvínovském zimáku Eliška a Vratislav Bílkovi. V sobotu měli svatbu a druhý den si jako kulisu svatebních fotek zvolili právě zimní stadion litvínovské Vervy. Oba jsou nadšenými fanoušky litvínovského klubu a při hokeji se také seznámili. Bylo to v mistrovské sezoně, teď je čeká společná cesta životem. Vráťa, kterému se přezdívá Kozel, tak svůj „pseudonym“ přenesl i na manželku Elišku, která je Kozlicí. Oba mají svá jména i na fanouškovském dresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení