Zatímco období 2012/2013 patřilo k nejnáročnějším v posledních letech a náklady na údržbu byly více než 178 milionů korun, loňská a letošní sezona se zařadí mezi ty nejméně náročné. Údržba v zimě 2013/2014 na silnicích druhé a třetí třídy stála 120 milionů korun. "Letos jsme vyjížděli o trochu častěji, více jsme prosolili než předchozí sezonu, ale rozhodně to bylo méně, než je průměr. Ve skladech zbylo asi sedm tun soli," řekla Holovská.

Silničáři nemají od kraje zvlášť vyčleněné peníze na zimní údržbu, ale dostávají peníze na celý rok. "Lze tak těžko říci, kolik jsme ušetřili. Jen lze podotknout, že víc peněz zůstalo na opravy," uvedla.

Do oprav se pustí silničáři, jakmile se rozjedou obalovny, které vyrábějí asfaltové směsi. "Teď kontrolujeme komunikace a sestavujeme seznam míst, kde jsou poškození největší," uvedla Holovská. Sypače budou připraveny vyjet ještě do 31. března, kdy podle zákona končí pro silničáře povinnost držet pohotovost. V Ústeckém kraji může v případě kalamity vyjet 120 posypových vozů, dalších 18 sypačů slouží k údržbě dálnice D8.

Na drobné správky použije letos Ústecký kraj deset milionů korun. Celkově na hloubkové opravy bude mít samospráva dosud nejvíce, protože poprvé dostane peníze od státu, a to 330 milionů korun. Dalších 120 milionů korun přidá ještě kraj na větší rekonstrukce ze svého.

Podle odhadů správců krajských silnic by kompletní opravy silnic vyšly na osm miliard korun. Letos kraj použije peníze, které má k dispozici, na stavbu obchvatu v Rumburku na Děčínsku, rekonstrukci průtahu Horou Svaté Kateřiny na Mostecku, na opravy úseku Očihov - Kryry na Lounsku, průtahu Krupkou na Teplicku nebo na práce v Žižkově ulici v Ústí nad Labem. Opraví několik desítek kilometrů v každém ze sedmi okresů kraje.